|
کدخبر: 328529

نحوه محاسبه قیمت تایر خودرو تغییر کرد | لاستیک گران می شود ؟

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در نشست خبری اعلام کرد که در سال گذشته مشکلاتی در عرضه و توزیع برخی رینگ‌های لاستیک وجود داشت. با تصمیم معاونت تخصصی وزارت صمت، واردات این رینگ‌های پرمصرف تسهیل شد و به میزان سه برابر افزایش یافت.

اقتصاد نحوه محاسبه قیمت تایر خودرو تغییر کرد | لاستیک گران می شود ؟

شاه‌میرزایی همچنین در خصوص قیمت لاستیک خودرو گفت که قیمت‌ها مصوب شده‌اند و تا چند ماه پیش بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شدند. این نحوه قیمت‌گذاری، مشکلاتی را برای تولید سایزهای کوچکتر لاستیک ایجاد کرده بود. اکنون با تغییر نحوه قیمت‌گذاری، تولید لاستیک‌های سایز کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره سامانه‌های مختلف برای ثبت نام و خرید لاستیک توضیح داد که لاستیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شود و برای خرید و فروش آن الزاماتی در سامانه وجود دارد که باید مشکلات آن حل شود.

شرایط جدید فروش اینترنتی خودرو: ارائه قرارداد قبل از دریافت وجه

وی بیان کرد که خودروسازان باید در فروش اینترنتی قبل از دریافت وجه، قرارداد را به مشتری ارائه کنند. در صورت عدم رعایت این مورد، تخلف محسوب شده و شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی ​ راحت‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است.

شاه‌میرزایی در مورد فروش خودرو تصریح کرد که خودروسازان باید ضوابط صنفی را رعایت کنند. فروش خودرو باید با مجوز صنفی انجام شود و وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی هماهنگ شده تا نظارت‌ها افزایش یابد.

وی همچنین افزود که رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش انجام خواهد شد که این موضوع بر سهمیه واردات آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

قیمت انواع لاستیک در بازار

قیمت لاستیک ایران تایر

 
سایز قیمت هر حلقه (تومان)

۱۳

۱،۶۵۰،۰۰۰

۱۴

۱،۵۰۰،۰۰۰

۱۵

۱،۶۰۰،۰۰۰

۱۶

—–

۱۷

—–

۱۸

—–

۱۹

—–
 

قیمت لاستیک بارز

 
سایز قیمت هر حلقه (تومان)

۱۳

۱،۸۵۰،۰۰۰

۱۴

۱،۸۵۰،۰۰۰

۱۵

۲،۲۰۰،۰۰۰

۱۶

۲،۱۰۰،۰۰۰

۱۷

۲،۱۵۰،۰۰۰

۱۸

۲،۳۵۰،۰۰۰

۱۹

—–
 

قیمت لاستیک کویر تایر

 
سایز قیمت هر حلقه (تومان)

۱۳

۱،۸۰۰،۰۰۰

۱۴

۱،۴۵۰،۰۰۰

۱۵

۲،۱۰۰،۰۰۰

۱۶

۱،۸۰۰،۰۰۰

۱۷

۲،۱۲۰،۰۰۰

۱۸

۲،۱۰۰،۰۰۰

۱۹

—–

 

منبع: شهر بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها