|
کدخبر: 328306

۵ دلیل برای ۱۵۰ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین | آماده صعود فضایی باشید

چارلز هاسکینسون با انتشار تصویری در پلتفرم X، به صورت دقیق نشان داد که ایده دارایی دیجیتالی که امروزه به نام بیت کوین شناخته می‌شود، چگونه در سال ۱۹۷۴ توسط سرف (Cerf) و کان (Kahn) متولد شد. دو سال بعد، دیفی (Diffie) و هلمن (Hellman)، فرایند رمزنگاری را ایجاد کردند.

اقتصاد ۵ دلیل برای ۱۵۰ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین | آماده صعود فضایی باشید

در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۴، بازار ارزهای دیجیتال به شدت رونق گرفت. در این دوره، بیت کوین پیشرفت‌های قابل توجهی داشت، از جمله تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات آن در آمریکا و برگزاری چهارمین هاوینگ.

این عوامل باعث افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت بیت‌ کوین نسبت به ابتدای سال شده است. با این حال، کارشناسان معتقدند که عوامل دیگری نیز می‌توانند روند صعودی بیت‌کوین را در نیمه‌ دوم سال تقویت کنند و قیمت آن را به ۱۵۰ هزار دلار برسانند.

اولین عامل، تأثیرگذاری کامل رویداد هاوینگ بر قیمت است. هاوینگ باعث نصف‌شدن پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌شود و با کاهش عرضه و ثابت ماندن یا افزایش تقاضا، قیمت این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. از این رو، تحلیلگران احتمال جهش قیمتی بیت‌کوین در آینده‌ نزدیک را بالا می‌دانند.

دومین عامل کلیدی، پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال از طریق راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات است. انتظار می‌رود همانند بیت کوین،‌ تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نیز بر پذیرش و ثبات کلی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر مثبت بگذارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، عامل سومی است که می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد. حمایت دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، از صنعت کریپتو در مقایسه با سیاست‌های بایدن، می‌تواند زمینه‌ای برای رونق بیشتر این بازار فراهم کند.

چهارمین عامل کلیدی، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نیمه‌ دوم سال است که می‌تواند به نفع بیت‌کوین تمام شود.

همچنین، با توجه به تورم و بدهی‌های بالای دولت آمریکا، فدرال رزرو ممکن است مجبور به حفظ سیاست‌های حمایتی مالی شود که این موضوع هم می‌تواند جذابیت بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی برای مقابله با تورم، افزایش دهد.

علاوه بر این عوامل، تحلیل تکنیکال نیز الگوی سر و شانه‌ معکوس را در تایم‌فریم روزانه‌ بیت‌کوین نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از یک روند صعودی پایدار در آینده باشد.

بیت-کوین۵

بیت کوین و صنعت کریپتو

چارلز هاسکینسون، خالق و هم‌بنیانگذار کاردانو (ADA)، اخیرا در مورد تکامل طولانی و تدریجی فناوری‌هایی که منجر به ایجاد بیت کوین و حوزه کریپتو شده‌اند، صحبت کرده است.

هاسکینسون با انتشار تصویری در پلتفرم X، به صورت دقیق نشان داد که ایده دارایی دیجیتالی که امروزه به نام بیت کوین شناخته می‌شود، چگونه در سال ۱۹۷۴ توسط سرف (Cerf) و کان (Kahn) متولد شد. دو سال بعد، دیفی (Diffie) و هلمن (Hellman)، فرایند رمزنگاری را ایجاد کردند.

هاسکینسون معتقد است ایده‌های بزرگ به ندرت از الهامات ناگهانی به‌وجود می‌آیند و معمولا حاصل به هم پیوستن ایده‌ها و پیشرفت‌ آن‌ها طی دهه‌ها هستند.

ی خاطرنشان کرد:بیت کوین و صنعت کریپتو نیز طی پنج دهه به بار نشسته‌اند.

از جمله مفاهیم تأثیر‌گذار در تکامل بیت کوین طی این ۵ دهه می‌توان به برچسب زمانی (Timestamp)، استفاده از کلیدهای عمومی به عنوان هویت یک نهاد، تحمل خطای بیزانس (Byzantine fault tolerance)، پول دیجیتال، اثبات کار، قراردادهای هوشمند و شبکه‌های همتا به همتا (P۲P)، اشاره کرد.

جالب اینجاست که چهار مفهوم کلیدی اول همه در دهه ۸۰ و در پی نوآوری پول دیجیتال دیوید چاوم (David Chaum) ایجاد شدند. پول دیجیتال که در سال ۱۹۸۳ راه‌اندازی شد، امضاهای کور (Blind Signatures) را برای پرداخت‌های غیرقابل ردیابی فعال کرد.

اگرچه نوآوری‌های دیگر ادامه داشت، ۹ سال طول کشید تا مدل اجماع اثبات کار (PoW) در سال ۱۹۹۲ تکامل یابد. به دنبال آن و در سال ۱۹۹۷، قراردادهای هوشمند ارائه شدند.

پس از آن، براهم کوهن (Brahm Cohen) در سال ۲۰۰۱ با استفاده از بیت‌تورنت (BitTorrent) شبکه‌های همتا به همتا را راه‌اندازی کرد. این اتفاق یک نقطه عطف مهم در مسیر تکاملی تولد بیت کوین بود.

دیگر اتفاقات قابل‌توجه تا زمان راه‌اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، ماجرای وبسایت افشاگری ویکی لیکس (Julian Assange) جولیان آسانژ (Julian Assange) در سال ۲۰۰۶ و ورشکستگی بانک لمان (Lehman) در سال ۲۰۰۸ بود.

این سفر در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را راه‌اندازی کرد، به اوج رسید و نقطه عطف مهمی در تاریخ ارزهای دیجیتال رقم خورد.

نمودار تکامل بیت کوین که توسط هاسکینسون ارائه شده، به اعضای جامعه کمک می‌کند تا توجه بیشتری به تلاش مشارکت‌کنندگان مختلف در صنعت دارایی‌های دیجیتال داشته باشند.

منبع: رمزارزنیوز
  • استاد ارسالی در

    ساکت خواب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها