|
کدخبر: 203443

اختصاصی گسترش نیوز:

نفوذ ارزهای دیجیتال به قلب صنعت سینما

ارزهای دیجیتال در حال حاضر به همه صنایع ورود کرده‌اند و علاقه‌مندان زیادی دارند. در این روزها شاهد نفوذ رمزارزها خصوصاً بیت کوین بر قلب صنعت سینما در جهان هستیم.

اقتصاد نفوذ ارزهای دیجیتال به قلب صنعت سینما

ارزهای دیجیتال با رونق خود به همه حوزه‌ها و صنایع ورود کرده‌اند و جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند. صنعت سینما هم روی خوشی به ارزهای دیجیتال نشان داده است و شاهد پذیرش بیت کوین در چند سینما مهم دنیا هستیم. به طور مثال سینپلکس گروپ، بزرگ‌ترین سینما در تایلند، این قابلیت را در اختیار مشتریان خود گذاشته است که بلیت سینماها را با ارزهای دیجیتال بخرند. در کنار حضور در سینما با ارزهای دیجیتال شاهد ساخت فیلم‌های زیادی درباره بیت کوین نیز هستیم. ایران هم از این حوزه عقب نمانده است و چند فیلم با محور ارزهای دیجیتال دارد. در ادامه نگاهی به فیلم‌های مهم و تأثیرگذار در خصوص ارزهای دیجیتال خواهیم داشت.

زندگی بر پایه بیت کوین

فیلم سینمایی زندگی بر پایه بیت کوین (Life on Bitcoin) در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است و به استفاده از بیت کوین در زندگی روزمره یک زوج می‌پردازد.

زندگی

بیت کوین: پایان پولی که می‌شناسیم

مستند بیت کوین: پایان پولی که می‌شناسیم (Bitcoin: The End of Money As We Know It) محصول سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی «تورستن هافمن» است. موضوع فیلم پیرامون بیت کوین و اثرات این رمز ارز بر نظام‌های بانکی است.

بیتکوین

ظهور و ظهور بیت کوین

 (The Rise and Rise of Bitcoin) نیز در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است و یک مستند ۹۶ دقیقه است که نگاهی به زندگی اولین حامیان ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت کوین دارد.

ظهور

وب عمیق (Deep Web)

در سال ۲۰۱۵ هم شاهد ساخت مستندهایی پیرامون ارزهای دیجیتال بودیم. وب عمیق (Deep Web) یکی دیگر از مستندها است که به کارگردانی «الکس وینتر» است. این مستند به موضوعاتی مثل مرورگر «تور»، وب‌سایت جاده ابریشم و رابطه‌ای که با ارزهای دیجیتال دارند، می‌پردازد.

عمیق

بانکداری در بیت کوین (Banking on Bitcoin)

فیلم بانکداری در بیت کوین محصول سال ۲۰۱۶ است که با نگاهی بر تأثیر ارزهای دیجیتال در نظام‌های مالی دنیا دارد. کارگردان این فیلم معتقد است که بیت کوین قدرت مالی را به جای بانک‌ها به مردم واگذار می‌کند.

بانکداری

پول جادویی: انقلاب بیت کوین

 Magic Money: The Bitcoin Revolution در سال ۲۰۱۷ به واسطه اسمش حسابی مطرح شد و اطلاعات خوبی با بینندگان می‌دهد. به صورت ملی این فیلم قصد دارد، دنیای ارزهای دیجیتال را به افراد تازه‌کار معرفی کند.

جادویی

ماشین اعتماد: داستان بلاک چین

Trust Machine: The Story of Blockchain در سال ۲۰۱۸ با تمرکز بر فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال ساخته شد. شاید برای ما این سؤال پیش بیایید که چرا صنایع از بلاک چین استقبال کردند. اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستید، این فیلم را از دست ندهید.

ماشین

کریپتو (Crypto)

تا سال ۲۰۱۹ بیشتر مستند در خصوص ارزهای دیجیتال ساخته شده بود و به صورت رسمی فیلم کریپتو (Crypto) را می‌توان اولین فیلم سینمایی ارزهای دیجیتال نام نهاد. البته انتقادات زیادی به این فیلم سده است. بزرگ‌ترین پروژۀ هالیوودی در حوزۀ کریپتوکارنسی‌ به حساب می‌آید.

کریپتو

سریال سازی برای ارزهای دیجیتال

در کنار مستندها و فیلم‌های سینمایی چند سریال هم با محور ارزهای دیجیتال ساخته شده است. همراه ما باشید تا با این سریال‌ها آشنا شوید.

سریالی درباره فناوری بلاک چین

در خصوص فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال سریال‌هایی نیز ساخته شده‌اند اما سریال ۶ قسمتی NEXT: BLOCKCHAIN جذابیت خاصی دارد. به این واسطه که بزرگان حوزه رمزارزها پیرامون تکنولوژی بلاک چین در این سریال صحبت می‌کنند. سریال مذکور ۶ قسمت دارد.

بلاکچین

Startup (استارت آپ)

این سریال محصول سال ۲۰۱۶ است و در ۳ فصل ساخته شده است. استارت آپ در حقیقت یک سریال پیرامون کلاه‌برداری‌های مالی حضور کریپتوکارنسی های برتر جهان در کلاه‌برداری مذکور است.

استارت

کدام فیلم و سریال ایرانی به رمزارزها پرداخته است

در ایران رامبد جوان با سریال مردم معمولی، حمید همتی با فیلم سیاه باز و فریدون جیرانی در سریال نهنگ آبی به ارزهای دیجیتال پرداخته اند. جناب خان هم از این قافله عقب نمانده است و در یکی از قسمت‌های خندوانه به استخراج ارزهای دیجیتال پرداخته است.

ارسال نظر