|
کدخبر: 326765

شهریه های سرسام آور مدارس غیر دولتی/ آموزش و پرورش کجای کار است؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اعلام کرد: شهریه‌های مصوب هفته آینده، در سامانه مشارکت‌ها نقطه آی آر قرار می‌گیرد و افزایش خودسرانه شهریه، تخلف محسوب می‌شود. همچنین شهریه مدارس غیردولتی، امسال بر اساس ۷ شاخص و متناسب با عملکرد هر مدرسه مشخص می‌شود.

اقتصاد

احمد محمود زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی سراسر کشور در شیراز گفت: تراکم دانش‌آموزان در یک کلاس، آمار معلمان مدرسه، میزان فراگیری آموزش‌های لازم توسط معلم، مطابقت رشته تحصیلی با درس مورد تدریس، استاندارد بودن فضا و تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی، تربیتی مدرسه و رویکرد‌های فرهنگی تربیتی، از جمله شاخصه‌های تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی است.

رئیس-سازمان-مدارس-غیردولتی

احمد محمودزاده گفت: این گردهمایی در راستای هماهنگی و هم افزایی و پیگیری نهایی برنامه‌های سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در سال تحصیلی جاری، برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی برنامه‌ها برای اوقات فراغت تابستان و برنامه ریزی برای داشتن مهرماه روان در سال تحصیلی آینده از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

محمودزاده تصریح کرد: توانمند سازی مدارس، شهریه مدارس و مراکز غیردولتی با رویکرد جدید، استقرار و ساختمان‌های مدارس غیر دولتی، مدارس هیئت امنایی و ...، از جمله موضوعاتی است که در این گردهمایی کشوری به آن پرداخته می‌شود تا مهرماه خوبی را در سال جاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرحی که از سال قبل آغاز کرده ایم، تعیین میزان شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس عملکرد مدارس است لذا شاخص‌های مدیریتی از جمله؛ فضای مدرسه، نیروی انسانی، برنامه‌های آموزشی و پرورشی، و... به صورت کیفی و کمی به عنوان الگو معرفی کردیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس الگوی جدید که عملکردی است ممکن است برخی مدارس کاهشی و برخی افزایشی باشد لذا سقف و کفی نیز برای شهریه تعیین کرده ایم به نوعی در نظر گرفته شود که هم مردم تاب آوری پرداخت شهریه را داشته باشند و هم مدارس کار‌های کیفی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی خوبی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در اول مهرماه سال تحصیلی آینده معلمی بدون گزینش نخواهیم داشت اظهار کرد: صلاحیت عمومی معلم و تدریس در رشته مرتبط از جمله مواردی است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای توانمندسازی ارائه بیش از ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی ویژه معلمان مدارس غیر دولتی را با همکاری ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش، موسسات آزاد، شورای موسسین، صندوق حمایت از موسسین، آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به دوره‌های ارائه شده، تعداد ۶ هزار نفر از معلمان ما می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند و گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند در فاز اول مدارس و در فاز دوم به مراکز غیر دولتی نیز ورود خواهیم کرد.

در گردهمایی دو روزه روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی سراسر کشور که در شیراز در حال برگزاری است برنامه ریزی و سیاستگذاری رویکرد این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها