|
کدخبر: 328376

قیمت طلا کاهشی شد | پیش بینی جدید از بازار سکه

امروز قیمت هر اونس طلا با کاهش ۳.۴۶ درصدی به ۲۲۹۳ دلار و ۷۸ سنت رسید. همچنین قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۲.۷۶ درصدی به ۲۳۲۵ دلار رسید.

اقتصاد قیمت طلا کاهشی شد | پیش بینی جدید از بازار سکه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۳.۴۶ درصد کاهش به ۲۲۹۳ دلار و ۷۸ سنت رسید. همچنین قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۲.۷۶ درصدی به ۲۳۲۵ دلار رسیده است.

قیمت طلا حدود یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته و سومین کاهش پیاپی هفتگی را رقم زده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۶.۱۴ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۴۴ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۳.۹۲ درصدی ۹۶۷ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

گفتنی است، گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا که در روز گذشته منتشر شد انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده و باعث افت قیمت طلا شده است. خرید طلای چین هم به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده این فلز گرانبها در دنیا در ماه مه کاهش یافته است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۲۷۲ هزار نفر در ماه مه افزایش یافته است، در حالی که انتظار یک افزایش ۱۸۵ هزار تایی می‌رفت.

این اطلاعات ارزش دلار را هم بالا برده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده است.

تاجران حالا احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ۳۷ واحد تا پایان سال جاری میلادی کاهش یابد، این در حالی است که قبلاً انتظار یک کاهش ۴۸ واحدی را داشتند. همچنین پیش‌بینی می‌شود اولین کاهش نرخ بهره به جای سپتامبر در ماه نوامبر انجام شود.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا در دنیا خرید این فلز گرانبها را پس از ۱۸ ماه افزایش پیاپی، متوقف کرده است.

پیش بینی هیجان انگیز از قیمت طلا و سکه 

معامله‌گران با توجه به نوسانات حرکتی محدود قیمت در بازار طلا این بازار را رکودی می‌دانند و معتقدند در هفته سوم خرداد نیز قیمت‌ها تغییر چندانی پیدا نخواهند کرد. با وجود اینکه در زمان بسته بودن بازارها اونس جهانی طلا افزایش چشمگیری یافت و به ۲۳۷۵ دلار هم رسید اما در نهایت کاهشی شد و به محدوده ۲۳۳۰ دلاری بازگشت.

بر همین اساس نمی‌توان اونس جهانی طلا را برای بازگشایی بازار طلا و سکه در هفته پیش رو اهرمی افزایشی تلقی کرد. کارشناسان اقتصادی در پیش بینی قیمت طلا و سکه برای روزهای آینده، به متغیرهای سیاسی وزن بیشتری می‌دهند و بر همین اساس، روند قیمت در بازارهای مالی را تا انتخابات پیش رو، با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

نقره ۲۳۰۰ تومان گران شد

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۳۳ دلاری ایستاده و روندی نزولی دارد. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش ۳.۱۱ درصدی، روی رقم ۳۰ دلار و ۳۴ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه روی رقم ۵۹ هزار و ۱۰ تومانی معامله شد و افزایش دو هزار و ۳۳۰ تومانی داشت.

سکه امامی پرچمدار رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۱۷ خرداد با رشد ۲۰۶ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۹۰۹ هزار تومانی قرار گرفت. سکه‌ بهار با رشد ۶۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی روز پنجشنبه ۱۰۰ هزار تومان گران شد. نیم‌سکه روی قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی و ربع‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیونی ورود کرد.

منبع: دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها