|
کدخبر: 327007

سامانه جدید آماده فروش خودرو شد / متقاضیان خودرو های برقی جذاب حساب وکالتی بازکنند

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اقدام به راه‌اندازی سامانه جدیدی کرده است تا متقاضیان بتوانند برای خرید خودروها ثبت‌نام کنند.بر اساس این اطلاعات، متقاضیان خودروهای برقی می‌توانند با مراجعه به این سامانه جدید، نسبت به ثبت‌نام و در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.این اقدام وزارت صمت می‌تواند در راستای تسهیل فرآیند تقاضا و عرضه خودروهای برقی در کشور باشد. همچنین، به شفاف‌سازی و ساماندهی بازار این دسته از خودروها کمک خواهد کرد.

اقتصاد سامانه جدید آماده فروش خودرو شد  / متقاضیان خودرو های برقی جذاب حساب وکالتی بازکنند

سرمایه‌گذاران و متقاضیان خودروهای برقی باید به این سامانه جدید توجه داشته و از طریق آن نسبت به ثبت‌نام و تأمین نیاز خود اقدام کنند.رونمایی از سامانه برای فروش خودروهای برقی در شرایطی است که متقاضیان خودرو منتظر بودند تا ایران خودرو وسایپا طرح فروشی را در دستورکار قرار دهند.وزارت صمت در دور جدید مدیریت خود بر برقی سازی بازار خودرو اصرار دارد. بنابراین به نظر می رسد ایجاد سامانه یکپارچه برای فروش خودروهای برقی گام جدی سیاست گذار خودرویی برای دسترسی راحت تر متقاضیان به محصولات عرضه شده از برندهای بین المللی در حوزه خودروهای برقی است.

متقاضیان برای در اختیار گرفتن خودروهای برقی پیش از ورود به سامانه یکپارچه باید نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. مدیران صمت مبلغ در نظر گرفته شده برای ذخیره کردن در حساب های وکالتی را ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتند.

واریز ۱۰۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان به حساب های وکالتی در شرایطی است که پیش تر متقاضیان خودروهای وارداتی در دور اول فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز که اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود دپو می کردند.

به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی به رغم اینکه خودروهای برقی نیز از سبد برندهای جهانی خودروساز انتخاب و پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش قرار می گیرند با کاهش مبلغ مورد نیاز برای ذخیره سازی در حساب های وکالتی به دنبال این بوده تا بتواند متقاضیان بیشتری را مجاب کند تا نسبت به در اختیار گرفتن خودروهای برقی اقدام کنند.

متقاضیان بعد از افتتاح حساب وکالتی و مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان می توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کرده و اولویت های خود را انتخاب کنند.

بعد از پایان مهلت ثبت نام نهادهای نظارتی نسبت به بررسی درخواست ها و اولویت بندی اقدام می کنند. متقاضیان می توانند نتیجه را در پروفایل خود در سامانه یکپارچه مشاهده کنند.

آن طور که سیاست گذار خودرویی برنامه ریز کرده امکان افتتاح حساب برای در اختیار گرفتن خودروهای برقی از روز ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۳ در شبکه بانکی فراهم شده است. همچنین متقاضیان می توانند از روز ۳۰ اردیبهشت  تا پنج خرداد سال جاری با مراجعه به سامانه فروش نسبت به ثبت نام و انتخاب اولویت خود اقدام کنند.

آدرس سامانه خرید خودروهای برقی  https://evauto.ir است. هنوز مشخص نیست کدام محصولات برقی شانس این را دارند تا در اولین دور از فروش محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز در دسترس متقاضیان قرار گیرند.

پیش از این سیاست گذار خودرویی برای عرضه محصولات تولیدی خودروسازان داخی و همچنین محصولات تولیدی خودروسازان بین المللی (خودروهای وارداتی) سامانه ایجاد کرده بودند بنابراین سامانه برای فروش خودروهای برقی را می تواند سومین سامانه ای دانست که توسط مدیران صمت طراحی شده تا متقاضیان به کمک آن بتوانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها