|
کدخبر: 201349

هشدار مهم به خریداران دلار در روز شنبه ۲۷ شهریورماه

در حالی که روز پنجشنبه مجددا روند قیمت دلار صعودی شد اما سیگنال‌های سیاسی متعددی قابل مشاهده است که احتمالا روند صعودی قیمت دلار را در روز شنبه متوقف کند.

فعال شدن دیپلماسی ایران این بار در دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور بلاروس، اظهارات جدید سخنگوی کاخ سفید، پایان بحث درباره ایران در شورای حکام و دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان هرکدام سیگنال‌های سیاسی مهم برای قیمت دلار در روز شنبه محسوب می‌شوند.

پنجشنبه ۲۵ شهریور قیمت دلار متاثر از نااطمینانی‌های سیاسی طبق انتظار عمل کرد و مجددا روندی صعودی به خود گرفت و به کانال ۲۵۴۰۰ تومان افزایش یافت. اما در روز شنبه احتمالا این روند به مانند پنجشنبه نباشد.

ابراهیم رئیسی در دیدار با نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه باید تلاش کرد حکومتی در افغانستان شکل بگیرد که برخاسته از اراده آحاد مردم این کشور باشد، گفت: استقرار امنیت در مناطق مرزی می‌تواند ظرفیت‌های قابل توجه این مناطق برای تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری را فعال کرده و به شکوفایی آبادانی این مناطق نیز کمک کند.

وی در دیدار با رئیس جمهور بلاروس نیز با تاکید بر اینکه اولویت دولت من اقتصادی است، گفت: به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی در منطقه هستم و به وزرای اقتصادی و فنی دستور داده‌ام پیگیر اجرای توافقات مشترک باشند.

علاوه بر این، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در ایران تاکید کرده که رئیس جمهور بایدن همچنان معتقد است مسیر دیپلماسی با ایران بهترین راه در بین گزینه‌هاست.

 
همچنین نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه کنونی خود یعنی نشست شورای حکام بررسی مسائل مربوط به ایران به پایان رساند. دیدگاه رایج این بود که زمان آن رسیده تهران همکاری خود را با آژانس برای حل مسائل مهم تشدید کند. اعضا همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات وین شدند.

خبر دیگر نیز به دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان مربوط است. آنها در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان دیدار و در خصوص تحولات افغانستان گفتگو کردند. در این نشست وزرای خارجه چهار کشور از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت کردند.

آیا این بار هم قیمت دلار طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر