|
کدخبر: 173754

مقاوم سازی ۵۰ درصدی واحد‌های روستایی خراسان شمالی

یک مقام مسئول گفت: از ۱۰۰ هزار ۲۲۱ واحد مسکونی روستایی ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده اند.

راه و مسکن مقاوم سازی ۵۰ درصدی واحد‌های روستایی خراسان شمالی

علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن در گفت‌وگویی ، ۲ زلزله حدود ۵ ریشتری در صبح ۲۷  اردیبهشت ماه رخ داده است، گفت: در ساعت ۳.۳۴ دقیقه زلزله ۵.۵ ریشتر و در ساعت ۵.۲۴ دقیقه زلزله ۵.۴ ریشتری در  استان خراسان شمالی رخ داده است.

او ادامه داد: تاکنون ۲۴ پس لرزه بیش از ۲.۵ و ۳ ریشتر در روستا و شهرستان های گرمه، جاجرم و روستاهای نزدیک زلزله آسیب وارد کرده است.  تاکنون بالغ بر  ۱۵ اکیپ از ساعات اولیه به محل های حادثه اعزام و بخش عمده ای از خسارت ها ارزیابی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی توضیح داد: تاکنون ۹۸۱ واحد احداثی و ۵۲ واحد تعمیری تعیین خسارت شده و هلال احمر با همکاری سایر دستگاه ها بنا و تمامی ارزاق و نیازهای اولیه به مردم زلزله زده ارائه شده است.

او تاکید کرد: تمامی اکیپ های ماشین آلات بنیاد مسکن اقدام به آوار برداری کرده و ستاد بازسازی در مرکز زلزله و روستاهای آسیب دیده مستقر شده و مردم این مناطق اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

محمدی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه های مختلف اقدام به بازسازی واحدهای خسارت دیده کرده ایم و اقدامات لازم در جهت تشکیل پرونده را انجام داده ایم و عملیات اجرایی برای آوار برداری واحدهای ۱۰۰ درصد تخریب شده را انجام داده ایم.

او توضیح داد: صدور پروانه های ساختمانی، تهیه نقشه و نظارت ها برای این واحدها رایگان است و تا مصوبه هیئت دولت از محل منابع داخلی کار بازسازی این واحدها را آغاز کرده ایم.

محمدی تاکید کرد: ۱۲۱ واحد مسکونی به صورت کامل و ۱۰۰ درصد تخریب شده و عمده واحدهای خسارت دیده هم مربوط به واحدهای دامی و یا واحدهای خشت گلی و قدیمی ساز بوده است.

او بیان کرد: بسیاری از واحدها هم در مناطق مختلف و روستاها غیر قابل بازسازی بوده و با وجود ترک های ساختمانی دیگر قابل بازسازی نیستند بنابراین این واحدها هم جزو واحدهای ۱۰۰ درصد خسارت دیده محسوب شدند.

او با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۱۰۰ هزار ۲۲۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۶۹ هزار واحد در سطح روستاها بازسازی شدند که در حال حاضر از این تعداد واحد به شهرها انتقال پیدا کرده است.

محمدی بیان کرد: حدود ۶۰ هزار واحد در این استان نوسازی شده اند که معادل ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی می شود که در اثر زلزله ۵.۵ ریشتری دچار خسارت نشده اند. در حال دریافت مصوبه تسهیلات مسکن روستایی برای دین واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها