روز دوشنبه اول تیرماه، نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور در نشستی مهم با حضور مسئولان ارشد در مجلس شورای اسلامی، موضوع تداوم پرداخت کمک معیشتی ۷۱۶ هزار تومانی به بازنشستگان حداقلبگیر و همچنین افزایش مزایای جانبی بازنشستگان را مورد پیگیری قرار دادند.
این نشست به ریاست علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونان این وزارتخانه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و ۶ نفر از اعضای این کمیسیون، معاونان سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همچنین محمد اسدی، نصرالله دریابیگی و علی دهقانکیا به نمایندگی از کانون عالی بازنشستگان در آن حضور داشتند.
در جریان این جلسه، حاضران دیدگاهها، مطالبات و دغدغههای جامعه بازنشستگان را بهویژه در حوزه مسائل معیشتی مطرح کردند و بر ضرورت حمایت مؤثر از این قشر تأکید داشتند.
نمایندگان بازنشستگان نیز موضوع تداوم پرداخت کمک معیشتی و ضرورت بهبود وضعیت مزایای جانبی مستمریبگیران را از جمله مطالبات اصلی این قشر عنوان کردند.
بر اساس تصمیم اتخاذشده در این نشست، مقرر شد بررسیهای بیشتر درباره تداوم پرداخت کمک معیشتی ۷۱۶ هزار تومانی و همچنین افزایش مزایای بازنشستگان در جلسات آتی ادامه یابد.
طبق توافق صورتگرفته، جمعبندی نهایی و تصمیمگیری درباره این موضوعات پس از ادامه بررسیها در نشستهای آینده انجام خواهد شد.