|
کدخبر: 171881

خبر بد برای مستاجران

این روزها مستاجرانی که به دنبال فایل مناسب برای جا به جایی هستند ، روزهای سختی را پشت سر می گذارند ، نرخ های پیشنهادی از سوی مالکان بسیار بالا است و کمبود فایل مناسب به دلیل کاهش جا به جایی ها یافتن آپارتمان مناسب را سخت کرده است .

راه و مسکن خبر بد برای مستاجران

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید؛ «اقداماتی که در بخش مسکن و اجاره اثر گذار بوده و قیمت‌ها در بازار مسکن رو به کاهش است. او تاکید کرده است که در بحث اجاره و قراردادهای آن هر مستاجری که واحد مسکونی را در سال گذشته اجاره کرده امسال هم می‌تواند آن را تمدید کند.» 

اجاره آپارتمان سخت شد

اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این مصوبه ستاد ملی چندان ضمانت اجرایی ندارد و بیشتر توافق‌های اخلاقی میان مستاجران و مالکان در تمدید قرار دادها نقش داشته است. بررسی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد یافتن آپارتمان مناسب با اجاره بهای زیر ۳ میلیون به سختی پیدا می‌شود. 

به طور مثال اگر اسفند سال ۹۹ قصد اجاره آپارتمانی ۶۰ متری در محدوده مرکزی شهر را داشتیم با نقدینگی ۱۰۰ میلیون رهن و ۲ میلیون اجاره فایل‌های مناسب برای بازدید پیشنهاد می‌شد، اما این روزها برای اجاره آپارتمانی زیر ۷۰ متر در همان منطقه، نمی‌توان با نقدینگی ۳ میلیون اجاره و رهن ۱۵۰ میلیون آپارتمانی مناسب پیدا کرد. 

روزهای سخت مستاجران

به نظر می‌رسد بر خلاف خوش بینی وزیر در خصوص کاهش قیمت اجاره‌ها، مستاجران روزهای دشواری را پیش رو دارند و هنوز فصل اجاره آغاز نشده، افزایش‌های نجومی آغاز شده است. 

کمبود فایل‌های مناسب هم باعث رونق فایل‌های مشکل دار شده است. آپارتمان‌هایی در طبقات ۴ بدون آسانسور و پارکینگ یا آپارتمان‌های قدیمی که نرخ‌های پیشنهادی‌شان معمولا کم‌تر از نرخ‌های پیشنهادی منطقه است.

اجاره_بها

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • محمد ارسالی در

    خوب خدا رو شکر مسئولین هم که توی این امر نقش هویج رو دارن
    انگار نه انگار ک ه رفاه مردم جزء وظایف اینهاست
    اینج ا مالک ها و بنگاهها تعیین کننده هستن و د ولت هم سرش توی آخور خودش

  • ناشناس ارسالی در

    توی این کشور هرج مرج بی قانون پست کدوم خ بر خوشحال کنندست که این بدباشه

ارسال نظر