|
کدخبر: 110356

تاثیر قرارداد ایران و چین بر قیمت مسکن در کیش

یک مقام مسئول می‌گوید: افزایش قیمت مسکن ارتباطی به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ندارد. حداقل قیمت مسکن در کیش ۱۴ میلیون تومان است.

راه و مسکن تاثیر قرارداد ایران و چین بر قیمت مسکن در کیش

برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله ایران و چین، چند وقتی است که در صدر اخبار و فضای مجازی قرار گرفته است. با انتشار سند همکاری ایران و چین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر واگذاری کیش به چین شایعه و سپس توسط مسئولان تکذیب شد.

چندی پیش نیز روزنامه خراسان در این باره نوشته بود: از نکات بحث برانگیز درباره سند، شایعه واگذاری ۵ ساله جزیره کیش به چین است در حالی که در این متن راهبردی هیچ اشاره‌ای به کیش نشده و تنها در یک بند آمده «سرمایه‌گذاری و توسعه جزایر منتخب در حوزه گردشگری، صنایع پتروشیمی، شیلات و… توسط چین» که البته این جزایر نیز از سوی ایران و با توجه به مصالح و نیازهای ما انتخاب و معرفی خواهند شد.

همین شایعات کافی بود که برخی افراد از افزایش قیمت املاک در کیش خبر دهند. آیا افزایش قیمت مسکن در کیش واقعیت دارد؟

یک مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که با مطرح شدن همکاری‌های جامع ۲۵ ساله ایران و چین برخی از افراد از افزایش قیمت مسکن در کیش خبر داده‌اند، گفت: بازار مسکن همانند بازار طلا، ارز و بورس نیست که براساس یک‌سری اخبار سیاسی متحول شود. بازار مسکن نسبت به سایر بازارها مستقل عمل می‌کند و قیمت مسکن در کیش براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

او اظهار کرد: متاسفانه عرضه زمین از سوی سازمان منطقه آزاد کیش شکل می‌گیرد. سازمان مناطق آزاد قیمت زمین و مسکن کیش را گران می‌کند و دفاتر املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن کیش ندارند. این سازمان به جای اینکه زمین‌ها را به سازندگان واقعی تحویل دهد آنها را به بالاترین قیمت به مزایده می‌گذارد و بنابراین کسی نمی‌تواند در قیمت مسکن دخالتی داشته باشد.

این مقام آگاه، به قیمت مسکن در کیش اشاره کرد و گفت: حداقل قیمت مسکن در کیش از متری ۱۴ میلیون تومان آغاز می‌شود که در برخی مناطق ساحلی قیمت این املاک به متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته این افزایش قیمت مسکن ارتباطی به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ندارد.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر