|
کدخبر: 147950

CEIR نتایج سه ماهه سوم ایالات متحده را اعلام کرد:

صنعت نمایشگاهی آمریکا یخ زد + نمودارهای تحلیلی

صنعت نمایشگاهی ایالات متحده تا حد زیادی متوقف ماند. موج دوم ویروس در ماه جولای، تعدادی از ایالت ها را بر آن داشت تا همچنان اقتصاد خود را بازگشایی نکنند، که این تصمیمات به عدم فعالیت نمایشگاه منجر شد.

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی آمریکا یخ زد + نمودارهای تحلیلی

مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاهی(CEIR) واقع درآمریکا گزارش داده است که صنعت نمایشگاهی آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با توقف تقریباً ۹۷٪ از رویداد های از قبل برنامه ریزی شده متوقف شده است. در نتیجه، شاخص کل CEIR، که معیار عملکرد این عرصه است، نسبت به سال گذشته شاهد افت ۱/۹۸ درصدی است.

صنعت آمریکا با متوسط ۹/۲٪ کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی (با در نظر گرفتن نرخ تورم)، کاهش ملایم تری را نسبت به سال گذشته تجربه کرد، رقمی که برحسب نرخ سالانه ی ۱/۳۳٪ از سه ماهه قبل، افزایش داشته است. با ادامه بازگشایی مشاغل، سرمایه گذاری فراوان در بخش املاک مسکونی و خرید آنلاین کالاهای مصرفی و غیره، این نرخ دوم تا حدودی تقویت شده است.

علی رغم جهش اقتصادی در سه ماهه سوم، صنعت نمایشگاهی ایالات متحده با توجه به تداوم همه گیری ویروس کرونا تا حد زیادی متوقف ماند. موج دوم ویروس در ماه جولای، تعدادی از ایالت ها را بر آن داشت تا مجدداً اقتصاد خود را بازگشایی نکنند و محدودیت های گروهی سختگیرانه تری را اعمال کنند، که این تصمیمات به عدم فعالیت نمایشگاه منجر شد.

حدود ۳٪ از رویدادها عمدتا به صورت رویدادهای کوچک و منطقه ای برگزار شدند. تداوم قوانین سختگیرانه  اعمال شده توسط ایالت ها و شهرداری ها و همچنین عدم اجرای سیاست های شرکت های مسافرتی، باعث شد که بیشتر رویدادهای برنامه ریزی شده برای سه ماهه سوم لغو یا به سال ۲۰۲۱ موکول شود. طبق اعلام CEIR نظرسنجی در خصوص تمایل مصرف کنندگان همچنان عدم تمایل به سفر آنها را نشان می داد، علاوه بر اینکه سفر هوایی بسیار کم تر از ۲۰۱۹ بوده است.

تمام آمارهای نمایشگاهی نسبت به مدت مشابه سال قبل دچار سقوط آزاد شدند. تعداد بازدید کنندگان ۶/۵۷% ریزش و تعداد غرفه داران ۲/۲۹٪ کاهش یافت، متراژ خالص نمایشگاه ها ۳/۲۶%  و درآمد واقعی ۶/۲۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

CEIR در گزارش خود خاطر نشان کرد، اقتصاد آمریکا از ماه مه رشد داشته، و با روند صعودی در سه ماهه سوم، تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور تنها ۵/۳ درصد کمتر از اوج خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ بود.

این گزارش اضافه نمود، شاخص های اقتصادی ماهانه اخیر به ادامه رشد متوسط در سه ماهه چهارم اشاره دارد، اگرچه محدودیت های جدید اعمال شده در برخی از ایالت ها بهبود وضعیت اقتصاد را از اواخر سال متوقف می کند. در نتیجه عدم موفقیت کنگره در تصویب "برنامه چهارم نجات سریع" همراه با میزان نسبتاً بالایی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، رشد اقتصادی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ را به طور قابل توجهی کند خواهد نمود.

با این وجود ، CEIR انتظار دارد که در سه ماهه دوم رشد اقتصادی دوباره تسریع شود، زیرا افراد بیشتری واکسینه شده و تأثیر برنامه چهارم آغاز می شود. CEIR انتظار دارد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ از اوج قبلی خود نیز عبور کند.

آلن شاو، دکترای ارشد اقتصاد می گوید:" زمانی که که دولت های محلی و ایالتی محدودیت در گردهمایی های گروهی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ کاهش می دهند، عوامل اساسی اقتصاد کلان باید بنیاد مستحکمی را برای حمایت از صنعت نمایشگاه B۲B فراهم نماید." 

کتی بردن، مدیر عامل CEIR معتقد است: "صنعت نمایشگاهی با افزایش رویدادهای مجازی یا ترکیبی، خود را تغییر داده و اصلاح می کند تا خلأ ناشی از توقف رویدادهای فیزیکی را پر کند. نمایشگاه های B۲B باید با بهبود کامل اقتصاد و واکسیناسیون اکثریت جامعه، در سال ۲۰۲۲ مجدداً احیا شوند."

تهیه و تنظیم: محسن خواجه محمدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها