|
کدخبر: 328649

ناکامی عجیب در بازار خودرو | زمان تحویل سهند S فرا رسید؟

شرکت خودروسازی سایپا تا به امروز چهار بار طرح فروش برای یک محصول جدید خود برگزار کرده است، اما این خودروی جدید هنوز به بازار عرضه نشده است. این محصول جدید سایپا، سهند S نام دارد. علیرغم اجرای چهار طرح پیش‌فروش توسط این خودروساز، سهندهای پیش‌فروش شده هنوز به مشتریان تحویل داده نشده‌اند.

اقتصاد ناکامی عجیب در بازار خودرو  | زمان تحویل سهند S فرا رسید؟

بررسی طرح‌های فروش سایپا نشان می‌دهد که سهند S تا کنون چهار مرتبه به صورت پیش‌فروش در دسترس متقاضیان قرار گرفته است، اما موعد تحویل این خودروها هنوز فرا نرسیده است.

این محصول جدید نارنجی‌های جاده مخصوص در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ در چهار طرح پیش فروش حاضر بوده است.

بررسی طرح‌های پیش فروش این خودروساز نشان می‌دهد مدیران سایپا برنامه‌ریزی کردند تا سهندهایی که در اسفند سال گذشته در تیررس متقاضیان قرار دادند را در بازه مرداد تا اسفند امسال به مشتریان خود تحویل دهند.

فروردین امسال خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص به مناسب عید فطر طرح پیش فروشی را تدارک دید که سهند در آن حاضر بود و بازه زمانی واگذاری این محصول جدید از سوی سایپایی‌ها شهریور و مهر ۱۴۰۳ تعیین شد.

اردیبهشت امسال بار دیگر سهند پشت ویترین خودروسازی سایپا قرار گرفت. اما این بار بازه تحویل زمستان ۱۴۰۳ مشخص شد تا فاصله پیش خرید‌کنندگان تا دریافت آن طولانی تر از پیش فروش دوم باشد.

نارنجی‌های جاده مخصوص از چهارشنبه ۲۳ خرداد امسال (فردا) برای بار چهارم سهند را پیش فروش می‌کنند. این محصول جدید در کنار کوییک GX-L و ساینا S در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

نکته قابل توجه اینکه مدیران سایپا در چهار پیش فروشی که برای سهند برگزار کردند سه مبلغ مختلف را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفتند.

سهند S در اسفند سال گذشته با پیش پرداختی ۲۲۴ میلیون تومان واگذار شد. اما در فروردین امسال پیش پرداخت این خودرو با رشد اندک به حوالی ۲۲۸ میلیون تومان رسید.

اما خودروسازی سایپا در اردیبهشت و خرداد تنها زمانی حاضر بودند سهند را برای متقاضیان رزرو کنند که آنها مبلغی ۲۳۱ میلیون تومان را به حساب‌های اعلام شده از سوی این خودروساز واریز کنند.

بنابراین شاهد هستیم که طی حدود چهار ماه مبلغ پیش پرداختی برای سهند رشدی حدود هفت میلیون تومانی را تجربه کرده است.

اما نرخ این محصول جدید خودروسازی سایپا در بازار با چه قیمتی عرضه می‌شود؟ با توجه به اینکه نرخ فعلی سهند در کارخانه حول و حوش ۴۶۰ میلیون تومان است بنابراین پیش‌بینی می‌شود نرخ این خودرو همانند اطلس فاصله قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان تا ۱۷۰ میلیون تومانی را به خود ببیند.

این خودروها افزایش نرخ داشتند

بنابراین نرخ بازاری آن می‌تواند در بازه در حدود ۶۱۰ میلیون تا ۶۳۰ میلیون تومان تعیین شود.

الیته باید منتظر ماند و دید سهند S چه زمانی در بازار آفتابی می‌شود تا با توجه به استقبال متقاضیان نرخ آن مشخص شود.

به نظر می‌رسد احتمال اعلام نرخ این خودرو به صورت نجومی از سوی فروشندگان آن هم در روزهای اول ورود به بازار تقویت شود اما به‌تدریج با عرضه بیشتر، تب و تاب نرخ بازاری آن فروکش کرده و به نقطه تعادلی خواهد رسید.

 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها