|

بازار ارزهای دیجیتال | قیمت سولانا | بازار رمزارز

سولانا با قدرت بازگشت / قطعی شبکه به نقع SOL شد؟

این احساسات منفی می‌تواند تأثیرات مخربی بر آینده سولانا داشته باشد و به طور بالقوه منجر به کاهش جریان سرمایه‌گذاری شود. علاوه بر این، عدم وجود پشتیبانی جامعه و تمایل بالقوه توسعه‌دهندگان، می‌تواند مانع از توانایی سولانا در پرورش یک اکوسیستم پر جنب و جوش شود.

اقتصاد سولانا با قدرت بازگشت / قطعی شبکه به نقع SOL شد؟

قطعی اخیر شبکه سولانا (SOL)، نگرانی‌هایی را در مورد آینده شبکه و اکوسیستم آن ایجاد کرده است. با این حال، اکوسیستم سولانا پرقدرت ظاهر شده و به نظر می‌رسد که در حال رشد است.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که سولانا رکورد جدیدی در زمینه ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) به ثبت رسانده است.

has-the-solana-ecosystem-recovered-from-the-recent-setbacks

این افزایش TVL نه تنها منعکس‌کننده قدرت مالی شبکه است، بلکه امکان توسعه و گسترش بیشتر شبکه سولانا را فراهم می‌کند. علی‌رغم رشد TVL، احساسات کلی پیرامون سولانا همچنان مثبت نیست.

این احساسات منفی می‌تواند تأثیرات مخربی بر آینده سولانا داشته باشد و به طور بالقوه منجر به کاهش جریان سرمایه‌گذاری شود. علاوه بر این، عدم وجود پشتیبانی جامعه و تمایل بالقوه توسعه‌دهندگان، می‌تواند مانع از توانایی سولانا در پرورش یک اکوسیستم پر جنب و جوش شود.

این احساسات بر میزان فروش NFT در شبکه سولانا نیز تأثیر گذاشت. مجموعه‌های ان‌اف‌تی برتر سولانا طی ماه گذشته کاهش فروش شدیدی را تجربه کردند.

علاوه بر این، ارزش کف این ان‌اف‌تی‌ها نیز در این دوره کاهش یافت. کاهش علاقه به ان‌اف‌تی‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت SOL شود.

با این وجود، قیمت SOL با رشدی ۲.۷۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۰۴.۶۴ دلار رسیده است. از طرفی حجم معاملات آن از ۳.۹۱ به ۱.۹۱ میلیارد کاهش یافته است.

has-the-solana-ecosystem-recovered-from-the-recent-setbacks

سولانا چیست؟

سولانا پروژه‌ای متن باز است که یک بلاک چین لایه ۱ جدید، بدون مجوز و با سرعت بالا را پیاده‌سازی می‌کند. هدف این بلاک چین افزایش توان عملیاتی فراتر از بلاک چین‌های محبوب است و در عین حال هزینه‌ها را نیز پایین نگه دارد. سولانا بلاک چینی با شباهت‌های قابل توجه به اتریوم است – در واقع، اغلب از آن به عنوان «قاتل اتریوم» یاد می‌شود. این بلاک چین از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (Proof-of-History) استفاده می‌کند که مهرهای زمانی را برای تعریف بلاک بعدی در زنجیره سولانا به کار می‌گیرد.

سولانا از نظر تئوری می‌تواند بیش از ۷۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را بدون نیاز به هیچ راه‌حل مقیاس‌پذیری پردازش کند. معماری بلاک چین نسل سوم سولانا برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) طراحی شده است. این پروژه از مجموعه‌ای از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین بازارهای توکن غیر قابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفتیم آنتونی یاکوونکو، از بنیان‌گذاران سولانا، وایت پیپری را در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد که در آن مفهوم اثبات تاریخ (PoH) را توصیف کرد. PoH مدرکی برای تأیید سفارش و گذر زمان بین رویدادهاست و برای رمزگذاری گذر زمان بدون نیاز به اعتماد در یک دفتر کل استفاده می‌شود. در وایت پیپر، یاکوونکو اشاره می‌کند که بلاک‌چین‌هایی که در آن زمان در دسترس عموم قرار گرفتند، به زمان تکیه نمی‌کردند، زیرا هر نود در شبکه بلاک چین بدون اطلاع از زمان محلی سایر شرکت‌کنندگان در شبکه، به ساعت محلی خود متکی بود.

فقدان یک منبع زمانی قابل اعتماد (یعنی یک ساعت استاندارد) به این معنی است که وقتی از مهر زمانی پیام برای پذیرش یا رد پیام استفاده می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر شرکت‌کننده دیگری در شبکه دقیقاً همان انتخاب را انجام دهد.

 

منبع: رمزارز نیوز
کدخبر: 320112

ارسال نظر

 

آخرین اخبار