|
کدخبر: 190072

قیمت بلیت قطار‌های مسافری بین شهری اعلام شد

نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور گفت: در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری بین شهری تصمیم گیری شد.

راه و مسکن  قیمت بلیت قطار‌های مسافری بین شهری اعلام شد

 محمد رجائیه نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور گفت: موضوع تعیین بهای بلیت قطارهای مسافری بین شهری، در دویست و هجدهمین نشست این شورا با حضور وزیر راه و شهرسازی عنوان شد و در خصوص افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری بین شهری تصمیم گیری شد.

نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری بین شهری در سال ۹۹ ، افزایش قیمت ۴۵ درصدی طی دو مرحله، مصوب شده بود که در سال ۹۹ یک مرحله این مصوبه به میزان ۲۵ درصد انجام شد.

او ادامه داد: اعمال مرحله دوم افزایش قیمت مصوبه سال ۹۹ به میزان ۲۰ درصد در نشست شورای عالی ترابری به تصویب اعضا رسید و برای سال ۱۴۰۰ طرح افزایش قیمت، مصوب نشد.

رجائیه تصریح کرد: در این نشست، وزیر راه و شهرسازی تهیه و تدوین برنامه‌ای در راستای پایداری اقتصاد ریلی بدون اتکا به بودجه برای حفظ ظرفیت فعلی ناوگان مسافری ریلی و افزایش ارائه خدمات به مسافران را از رئیس راه آهن خواستار شد.

به گفته او اعتبار بخشی از طرح و برنامه از طریق بلیت با نرخ بهینه و مابقی توسط دولت تامین خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر