|
کدخبر: 189240

این فرهنگیان صاحبخانه می شوند + جزییات

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرایی کردن اصل نخست اقداماتی نظیر تامین مسکن فرهنگیان، اعطای وام و تسهیلات، تقویت تعاونی‌های مصرف و مسکن، افزایش قدرت خرید، بیمه و درمان، امور رفاهی و شفافیت مالی در دستورکار این معاونت قرار گرفت.

راه و مسکن این فرهنگیان صاحبخانه می شوند + جزییات

الهیار ترکمن گفت: در راستای تامین مسکن فرهنگیان، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه وشهرسازی در روز دوم آذرماه ۹۸ منعقد شد که هدف آن تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی یک دوره سه ساله بود، بیش از ۳۱۰ هزار نفر از فرهنگیان در این طرح ثبت‌نام کردند. از این میزان، پس از طی استعلام‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرایط و مشخصات ۷۵ هزار فرهنگی فاقد مسکن تایید شد.

وی عنوان کرد: تاکنون با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان و ۲۵۱ شهر، زمین مورد نیاز برای احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی فراهم شده است؛ ۲۵ هزار نفر از متقاضیان در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه‌ها هستند. در این طرح اولویت واگذاری مسکن به زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال خدمت و بازنشستگان داده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای برقراری رفاه همکاران فرهنگی در سراسر کشور، اقداماتی نظیر تقویت و توسعه مراکز رفاهی، طرح اسکان موقت فرهنگیان، ایجاد مراکز بیماران صعب العلاج در استان ها، راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ارائه دهنده خدمات گردشگری همچون زاگرس، صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر