|
کدخبر: 310102

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بهترین مکان‌ها برای یک سفر جذاب پاییزی

در این گزارش قصد داریم تا برای سفر در فصل پاییز به معرفی مکان‌هایی بپردازیم که کمتر شناخته‌شده‌اند.

گردشگری بهترین مکان‌ها برای یک سفر جذاب پاییزی

همیشه برای مسافرت در فصل پاییز به این فکر می‌افتیم که به کدام شهرها سفر کنیم تا تعطیلات خوبی در این فصل داشته باشیم، اکثر افراد تا فصل پاییز می‌رسد به فکر شهرهای شمالی یا جنوبی میفتند، این شهرها در این فصل به سمت خنک شدن می‌روند و خب چه چیزی بهتر از این‌که پاییز در چنین هوایی به سفر بروید.

اما دو تا نکته را باید در نظر گرفت، اول اینکه در این فصل اکثراً به مدرسه، دانشگاه و سرکار می‌روند و وقت کمتری برای سفر دارند، دوم اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پر از شهرها و مکان‌های دیدنی زیباست و خیلی از آن‌ها را ما تا به امروز نه دیده‌ایم و نه شنیده‌ایم.

در ادامه به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که شما می‌توانید در بازه زمانی بسیار کوتاه و با هزینه نسبتاً کم به آنجا بروید و تجربه تازه‌ای را داشته باشید.

۱. کویر مصر

کویر-مصر

کویر-مصر-1

کویر مصر واقع در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان قرار دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر پاییزی است، تپه‌های شنی در نزدیکی روستای مصر و همین‌طور وجود شترها باعث به وجود آمد جذابیتی بسیار عالی در این مکان شده است که علاوه بر گردشگران داخلی، توریست‌ها را نیز به سمت خود کشانده است.

شما می‌توانید در بازه زمانی کمتر از ۳ روز به این مکان بروید، در کویر مصر حشرات زیادی وجود دارد اما وقتی‌که هوا رو به خنک شدن می‌رود تعداد آن‌ها کم می‌شود، اگر بخواهید تمام تایم خود را در کویر بگذرانید به یکسری تجهیزاتی نظیر ماشین آفرود احتیاج دارید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتماً با تور به این مکان سفر کنید.

۲. ییلاق ماسال

ییلاق-ماسال-1

ییلاق-ماسال

ماسال، شهر کوچکی در شمال غرب رشت در مرکز استان گیلان است. ییلاق‌های این منطقه با آب و هوایی تمیز و بی‌نظیر، فضایی بکر و مه‌آلود، آرامش وصف‌نشدنی، آبشارهای بلند و ارتفاعات سرسبز یکی از بهترین منطقه‌های گیلان به‌حساب می‌آید، زمانی که شما به این مکان می‌روید انگار که روی ابرها قدم برمی‌دارید.

شما می‌توانید بین ۵/۲ تا ۳ روز از این مکان دیدن کنید، البته خیلی از تورها بسیار از این جاذبه گردشگری استقبال می‌کنند، اما شما خودتان نیز به‌تنهایی می‌توانید به آنجا بروید و از منظره آن لذت ببرید.

۳. کویر ابوزیدآباد

کویر-ابوزید

کویر-ابوزید-1

بعد از کویر مصر باید گفت که کویر ابوزیدآباد نیز یکی از بهترین کویرهایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

نکته اساسی این کویر این است که شما می‌توانید یک روز از هفته خود را به گردش در آن اختصاص دهید.

کویر ابوزیدآباد بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرقی کاشان است و از جاهای دیدنی کاشان محسوب می‌شود. کویر ابوزیدآباد در کنار دیگر جاذبه‌های کویری ایران، مانند کویر مرنجاب و کویر مصر از محبوب‌ترین مقصدهای کویری برای گردشگران علاقه‌مند به مکان‌های خشک و آرام است. در کنار همه این‌ها ابوزیدآباد پایتخت گویش‌های کهن ایران نیز است و گویش بیذوی و همچنین فرهنگ مردمان این منطقه، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود.

۴. آبگرم بلیران

آبگرم-بلیران

چشمه آب گرم بلیران در روستایی با همین نام و در بخش دشت‌سر در آمل قرارگرفته است. این روستای کم‌جمعیت دارای قدمت تاریخی بسیاری است و گفته می‌شود که پیشینه سکونت انسان در این منطقه به بیش از ۳۰ هزار سال قبل برمی‌گردد. گذشته از اهمیت تاریخی روستای بلیران، این روستا در دهه ۱۳۸۰ به‌عنوان دومین منطقه گردشگری برتر شناخته شد. فضای سنتی و زیبای این منطقه برای کسانی که به روستا علاقه  دارند بسیار مناسب است. این چشمه‌ به سبب بارش‌های سالانه همیشه پر آب هستند و می‌توانید برای آب‌درمانی نیز از آن استفاده کنید.

۵. مرداب هسل

مرداب-هسل

کمتر پیش می‌آید که کسی برای تعطیلات آخر هفته خود به سمت مرداب برود، ولی باید گفت که حتماً باید یک‌بار آن را امتحان کنید.

این مرداب را نیز می‌توانید در ۱ روز بازدید کنید و در وقت و هزینه خود نیز صرفه‌جویی کنید.

مرداب هسل یا تالاب کَنّیچال یکی از جاذبه‌های طبیعی در استان مازندران است. سطح این مرداب به قطر نیم سانتی‌متر با جلبک پوشیده شده است و در فصل‌های مختلف سال به رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز دیده می‌شود. این مرداب را در نزدیکی‌ روستاهای سرسبز و تماشایی طلاجو و سینوا و در دل جنگل مشل می‌توانید ببیند، به علت رنگ خاص این مرداب در فصل‌های متفاوت بسیار برای عکاسی مناسب است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها