|
کدخبر: 109753

قیمت شمش صادراتی ایران افزایش یافت

نرخ شمش صادراتی ایران در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ جولای به واسطه بهبود تقاضای چین افزایش پیدا کرد.

معدن قیمت شمش صادراتی ایران افزایش یافت

نرخ میلگرد داخلی چین، اوایل این هفته همزمان با شروع فعالیت و افزایش معاملات آتی افزایش پیدا کرد و نتیجه این فعالیت‌ها منجر به تقویت واردات شمش گردید.

مطابق با گزارش شرکت‌کنندگان بازار؛ درخواست‌های چین به منظور خرید شمش صادراتی ایران، در روز دوشنبه تا ۴۰۰ دلار/تن cfr افزایش پیدا کرد و تا روز چهارشنبه به ۴۰۵ دلار/تن cfr رسید. درحالیکه در مقایسه هفتگی، هفته گذشته این نرخ ۳۹۰ دلار/تن cfr بود. منابع بازار عنوان کردند که هزینه حمل یک محموله ۴۰، ۰۰۰ تنی شمش از بنادر جنوبی ایران به چین، طی هفته جاری، توام با کاهش ۳ تا ۵ دلار/تن، به نرخ ۲۵ الی ۲۷ دلار/تن کاهش پیدا کرده؛ این بدان معنی است که نرخ پیشنهادی فوق توسط تریدر حدود ۳۷۸ الی ۳۸۰ دلار/تن فوب بوده که در نهایت صرفنظر از هزینه‌های جانبی و سود تاجر، معادل با رقم تقریبی ۳۷۰ دلار/تن فوب خواهد شد.

در همین زمان، کارخانجات ایرانی تلاش کردند، تا در فروشهای اخیر شمش پیشنهادی خود؛ نرخی زیر ۳۷۰ دلار/تن فوب بنادر جنوبی این کشور نداشته باشند.

تاجری عنوان کرد ” یک کارخانه خصوصی شمش ۳۷۵ دلار/تن فوب را به ما پیشنهاد داد، اما درخواست خرید ما روی ۳۶۵ دلار/تن اعلام شد که مورد پذیرش واقع نگردید.”

تاجر دیگری عنوان کرد، نرخ موثر بازار طی هفته جاری بالاتر از ۳۶۵ دلار/تن فوب نبود.

اما منبع تجاری سومی هم اعلام کرد، طی هفته جاری دو محموله با نرخ ۳۷۲ الی ۳۷۴ دلار/تن فوب در قالب معاملات آتی توسط برخی کارخانجات به فروش رفته و کارخانجات فعلا، حاضر به پذیرش نرخ‌های پایین تر نیستند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکت در خصوص نرخ صادراتی شمش ایران، فوب بنادر این کشور، در تاریخ ۸ جولای، ۳۶۸ الی ۳۷۴ دلار/تن بود که در مقایسه هفتگی این نرخ در هفته گذشته ۳۶۰ الی ۳۷۰ دلار/تن بود.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها