|
کدخبر: 214138

تاکید رئیس جمهور بر خواسته های به حق ملت ایران

در ادامه سفرهای استانی، رئیس‌جمهور صبح امروز، پنج‌شنبه، به استان سمنان سفر کرد و وارد فرودگاه سمنان شد.

سیاست داخلی تاکید رئیس جمهور بر خواسته های به حق ملت ایران

سمنان، مقصد نهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری است و هواپیمای حامل آیت‌الله سیدابراهیم‌ رئیسی امروز صبح وارد فرودگاه سمنان شد.

رئیس‌جمهوری در نهمین سفر استانی با ورود به سمنان، ضمن بازدید از واحدهای صنعتی‌ و کشاورزی، دیدار با مسؤولان و نخبگان اقشار استان و شورای اداری استان، مسائل استان را بررسی می‌کند. وزرا و اعضای ارشد دولت هم در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان به شهرستان‌های مختلف این استان سفر می‌کنند.

رئیسی

بررسی مشکلات اقتصادی استان سمنان

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در بدو ورود به سمنان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز ۱۳ آبان‌ماه اظهار کرد افتخاری است که در روز ۱۳ آبان که یادآور رشادت‌های دانش آموزان و دانشجویان و یادآور پرچمداری امام راحل در مقابل استکبار است، به استان سمنان سفر می‌کنم.

وی با اشاره به اهداف دولت از سفر به این استان افزود استان سمنان کمبودها و مشکلاتی در حوزه های مختلف دارد که این مشکلات در جلسات و نشست هایی که با مدیران داریم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی همچنین از برگزاری نشستی با فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: در همه این جلسات مشکلات استان مرور و بررسی می شوند و امیدواریم که به تصمیمات روشنی برای رفع آنها برسیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سمنان از ظرفیت های خدادادی بسیاری برخوردار است اضافه کرد: این استان چه در حوزه کشاورزی و چه صنعت و معدن از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و اگر به۹ درستی از این ظرفیت های بهره برداری شود نباید مشکلات جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: اقداماتی همچون افزایش بهره‌وری و ایجاد تولید و اشتغال از برنامه های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات استان سمنان است که می کوشیم در جلساتی که با نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و دیگر مسوولان داریم به بررسی این مشکلات بپردازیم.

بازدید رئیس جمهور از مهدیشهر

آیت الله رئیسی امروز پس از ورود به استان سمنان از فرودگاه این شهر به شهرستان مهدیشهر رفت و پس از حضور در بین عشایر و بازدید از واحد صنعتی سنگرکار، از واحد تولیدی نساجی پاکریس در این شهرستان بازدید کرد تا به رفع مسایل و مشکلات این واحد رسیدگی شود تا این مجموعه  به شرکت ایران تایر تبدیل شود.

خط تولیدی جدید در این مجموعه برای یکهزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

کارخانه پاکریس مهدیشهر زمانی قطب تولیدات منسوجات کشور بوده است و به دلیل مسایل مدیریتی، فقدان حمایت از تولیدات داخلی و مشکلات سرمایه گذار سال هاست به تعطیلی کشیده شده، این مجموعه تولیدی ۳۵ هکتاری زمانی بانی اشتغال بیش از چهار هزار نفر بود. 

رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در قالب نهمین سفر استانی، آیت‌الله رئیسی را همراهی می کنند.

سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری شب گذشته به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به شهرستان میامی سفر کرد و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز راهی دو شهرستان آرادان و گرمسار شد.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دامغان سفر کرد و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز به نیابت از رئیس دولت سیزدهم در شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر حضور دارد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت  به شهرستان شاهرود سفر کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به نمایندگی از رئیس جمهوری از شب گذشته وارد استان سمنان شد و بازدید از مناطقی از شهرستان سمنان را در برنامه دارد.

بازدید رئیسی از پروژه نیمه کار مصلای سمنان

رئیس‌جمهور در این برنامه، از پروژه نیمه‌کاره مصلای شهر سمنان که سال‌ها از آغاز عملیات عمرانی آن می‌گذرد دیدن کرد.

در سفر رئیس جمهور به استان سمنان بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام شناسایی شده است که برخی از آن‌ها طرح‌های نیمه تمام هستند و برای تکمیل به اعتبار نیاز دارند.

نشست با نخبگان اقشار، برگزاری جلسه شورای اداری استان، نشست خبری با اصحاب رسانه و پاسخگویی به عموم شهروندان استان از طریق سامانه سامد (۱۱۱) از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به استان سمنان است.

رئیسی-بازدید

بازدید رئیس جمهور از کارخانه تعطیل شده پاکریس

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان سمنان در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل شده پاکریس، با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه در جریان دلایل تعطیلی و موانع و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و قرار شد این واحد تولیدی دوباره راه‌اندازی شود.

قرار است شرکت ایران تایر، خط تولید خود را در این واحد تولید راه‌اندازی کند و در فصل جدید فعالیت کارخانه، اشتغال ۱۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

کارخانه نساجی پاکریس مهدیشهر با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف، تعطیل شده و بلااستفاده مانده است.

حضور سرزده رئیس جمهور در اجتماع ۱۳ آبان مردم سمنان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز پنجشنبه با حضور سرزده در میان اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله ١٣ آبان در سمنان با گرامیداشت روز استکبارستیزی گفت: سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از ۷۰ ساله است؛ با این تفاوت که در سی سال اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست‌نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می‌شد اما در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی پایان آمریکا، ملت ایران بوده است.

رئیس جمهور در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر، با بیان اینکه ۱۳ آبان، یادآور پرچمداری امام در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است، گفت: مردم ایران همواره اقدامات مداخله‌گرانه و قلدرمآبانه آمریکایی‌ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده‌اند و همواره قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تعیین تاریخ آغاز مذاکرات درباره رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیسی گفت: همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد، گفت: همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.

رئیس‌جمهور در حضور در مصلای شهر سمنان، از طرح نیمه‌کاره ساختمان مصلای این شهر نیز که سال‌ها از آغاز عملیات عمرانی آن می‌گذرد، دیدن کرد.

  • محمد ارسالی در

    اقای رییسی؛ رییس جمهور! راه اندازی کارخانه هاخوبه وراهکاری میان مدت است.ولی شما بازار را رها کردید هرجنسی ک فکر کنید از وقتی شما امدید روی کار حداقل ۳۰درصدگران شده.کم کم دارم میگم صدرحمت ب روحانی اون دستش بسته بود ولی شما حمایت کل نظام را دارید فکری بحال فقروگرانی درکوتاه مدت چرا نمیکنید وضع از دوره روحانی بدترشده..نکنه شما هم دردوره انتخابات فقط شعاردادید؟همه چی گران شده از شکروپنیروماست تاسیمان وتیراهن ومرغ..پس چی شد حرفاتون..تورو خدا کاری کنید مردم سخت تحت فشارن و ب دزدی ودلالی وفحشا روی میارن..فکردختران وپسران باشید نگذارید اعتمادو امیدی ک بشما کردیم.ازبین بره..دوستدارنظام ورهبر ورییسی وسپاه هستم ولی وضع مردم خرابه بخدا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها