|
کدخبر: 110281

واکنش وزیر راه به سخنان نماینده مجلس؛

طرح ملی مسکن در حال اجراست

در حالی عضو کمیسیون مجلس از روی کاغذ ماندن طرح ملی مسکن انتقاد کرده که وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح ملی مسکن در حال اجراست.

راه و مسکن طرح ملی مسکن در حال اجراست

اخیرا محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعی بازار مسکن گفته است: متأسفانه طی ۷ سال گذشته دولت هیچ اقدامی برای تولید مسکن انجام نداده است و عملاً این بازار رها شده است، مسئله‌ای که موجب شده است مردم در شرایط کنونی برای خرید یا اجاره مسکن با مشکلات بسیاری مواجه باشند.

وی با اشاره به تصویب دوفوریت طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی توسط مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط کنونی بازار مسکن بسیار نابسامان است، حال برای رفع مشکلات این حوزه باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، از این رو اخذ مالیات از خانه‌های خالی یکی از اقداماتی است که بازار مسکن را به‌سمت بهبود و ثبات هدایت می‌کند.

وی درباره طرح ملی مسکن، تصریح کرد: قرار بود طرح ملی مسکن به‌سرعت اجرایی شود تا اثرات مثبت آن بر بازار مسکن به‌ویژه در فصل تابستان دیده شود، اما متأسفانه تاکنون این طرح روی کاغذ باقی مانده است.

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس به طور تلویحی به این سخنان پاسخ داده است. محمد اسلامی دراین باره گفت: با تمهیداتی که در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ها انجام شده است شاهد تحرک‌بخشی به امر تولید مسکن در سالجاری در این بافت‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل زمین در این مقطع زمانی برای تولید مسکن و بازسازی بافت های فرسوده حل شده است، افزود: با حل مشکل زمین در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، این امیدواری وجود دارد تا نوسازی بافت‌های حاشیه‌ای با سرعت انجام شود.

وی بیان کرد: طرح ملی مسکن با مدل های گوناگونی تامین مالی خواهد شد که هم‌اکنون نیز در حال اجراست. درعین حال، این مدل‌ها با طرحی که در مجلس پیشنهاد شده می‌تواند نیاز جامعه به مسکن را تامین کند و التهابات حباب گونه بخش مسکن را که در حال حاضر شاهد آن هستیم، از بین ببرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح ملی مسکن راه حل مثبت و موثری است که از طریق آن مردم می‌توانند ثمره تلاش دولت را مشاهده کرده و با ثبت‌نام‌هایی که انجام شده است از مزایای اجرای این طرح، بهره‌مند شوند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها