علی جعفریآذر، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به پیگیری مطالبات بازنشستگان از سوی این کمیسیون، اعلام کرد که هفته گذشته جلسهای به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد و در آن، موضوعات مختلف مرتبط با بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست، مطالباتی از جمله حق اولاد، حق مسکن، متناسبسازی حقوق بازنشستگان و سایر مسائل مربوط به بازنشستگان صندوقهای بازنشستگی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
جعفریآذر اظهار داشت پس از ارائه گزارشها و توضیحات معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی درباره اقدامات انجامشده، یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، مبنا و ملاک صدور احکام سال جاری بازنشستگان بود.
وی افزود در جریان این بررسیها، توافقی نسبی درباره نحوه اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان حاصل شد و بر این اساس مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی متناسبسازی حقوق را همانند سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرا کند.
به گفته وی، این موضوع یکی از محورهای اصلی جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر میان طرفین، مورد توافق قرار گرفت.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تأکید کرد که بررسی سایر موضوعات همچنان ادامه دارد و هنوز درباره برخی مطالبات بازنشستگان تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.
وی گفت هم سازمان تأمین اجتماعی و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقدند آنچه تاکنون اجرا شده، مطابق قانون بوده و حقی از بازنشستگان تضییع نشده است.
با این حال، جعفریآذر خاطرنشان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نرخ تورم و دشواریهای معیشتی، کمیسیون اجتماعی مجلس بر این باور است که دولت، وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی باید تا حد امکان در جهت حمایت بیشتر از بازنشستگان اقدام کنند.
وی در پایان تصریح کرد که اقدامات لازم برای اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد و پیگیری سایر مطالبات نیز در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.