|

بازنشستگان تامین اجتماعی دوباره به خیابان آمدند / چرا مابه‌التفاوت حقوق هنوز پرداخت نشده است؟

جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز یکشنبه ۷ تیرماه در ادامه تجمعات هفتگی خود، مقابل ادارات تأمین اجتماعی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، رشت، اهواز و شوش تجمع کردند. معترضان در این تجمع‌ها با تأکید بر ضرورت اجرای کامل قوانین، خواستار پرداخت مطالبات مزدی، بهبود وضعیت معیشتی و رسیدگی به مشکلات حوزه درمان و خدمات رفاهی بازنشستگان شدند.
اقتصاد کلان سازمان-تامین-اجتماعی
فهرست محتوا

جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، رشت، اهواز و شوش، صبح امروز (۷ تیرماه) با حضور مقابل ادارات تأمین اجتماعی، در اعتراض به اجرا نشدن بخشی از مطالبات قانونی و صنفی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

بازنشستگان شرکت‌کننده در این تجمع اعلام کردند بی‌توجهی به اجرای دقیق قوانین و تفسیر نادرست برخی مواد قانون، موجب شده بخشی از مطالبات آنان همچنان بلاتکلیف  بماند. 

به گفته معترضان، تعطیلی چندماهه مجلس شورای اسلامی نیز موجب کاهش نظارت بر عملکرد دولت و سازمان تأمین اجتماعی در اجرای قوانین مرتبط با بازنشستگان شده است. 

بازنشستگان حاضر در این تجمع‌ها همچنین بر لزوم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی تأکید کردند و گفتند کمبود منابع مالی نباید بهانه‌ای برای اجرا نشدن قوانین و پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان باشد.

تجمع

به گفته بازنشستگان، مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی هنوز به حساب آن‌ها واریز نشده است؛ این در حالی است که  حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌ها از ابتدای سال بر اساس مصوبات جدید افزایش یافته و پرداخت شده است. 

اصلاح احکام سالانه، اجرای صحیح مواد ۹۶ و ۵۴ قانون تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی واقعی حقوق، حذف بیمه تکمیلی، افزایش مزایا و برقراری مجدد حقوق و مزایای مزدی بازماندگان، از دیگر مطالباتی بود که بازنشستگان در این تجمع‌ها مطرح کردند. 

منبع: ایلنا
بازنشستگان تامین اجتماعی دوباره به خیابان آمدند / چرا مابه‌التفاوت حقوق هنوز پرداخت نشده است؟
کد خبر: ۷۰۸۱۲۶
۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۳۰
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار