|
کدخبر: 239129

افزایش ۲۰ درصدی بهره وری کار در منزل تنها با یک حرکت (راهکار عملی)

اگه دنبال یه راه ساده و عملی هستید که بتونید مطالعه و کار در منزل رو ۲۰ درصد بهبود بدید خوندن این مقاله رو از دست ندید.

با توجه به شرایط پاندمی، دو سالی می‌شود که دورکار و کار از منزل، تبدیل به یکی از روندهای جدید در بازار کار شده است. تصور می‌شد که با بهبود وضعیت واکسیناسیون، این روند رو به کاهش بگذارد. اما با توجه به این که هر چند وقت یکبار، سویه‌ای جدید از این ویروس تکامل می‌یابد، به نظر می‌رسد که حالا حالاها باید به سبک زندگی در زمان پاندمی عادت کنیم. چالشی که خیلی از افراد با آن مواجه هستند این است که به دلایل مختلف، نمی‌توانند در خانه، آن میزان از بازدهی را داشته باشند که در محل کار داشتند. این موضوع، می‌توان به خاطر بروز عوامل مختلفی باشد. اما احتمالا یکی از رایج‌ترین آن‌ها، وجود سر و صداهای اضافی است. هم سر و صداهایی که از بیرون وارد منزل می‌شود و هم آلودگی صوتی که درون خود خانه وجود دارد.

در ادامه، قرار است با روشی آشنا شویم که با استفاده از آن می‌توانید تاثیر صداهای مزاحم روی کار کردن و بهروه‌وری خودتان را طرز قابل توجهی کاهش دهید. پس با آرام گستر پارس همراه باشید.

دورکاری در منزل در شرایط کرونا

سر و صدا، معضلی که همه با آن درگیرند!

سر و صدا از زمان‌های بسیار طولانی یکی از معضلات موجود بر سر راه رفاه و کار کردن بشر بوده است. برای همین هم هست که از قدیم برای آن راهکارهای زیادی اندیشیده است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ظرفیت تولید و به دنبال آن افزایش درآمد و رشد چشمگیر تقاضا، کارخانه‌های صنعتی شروع به کار کردند. در ابتدا مهمترین هدف این واحدهای صنعتی، تولید محصولات بیشتر با هزینه‌های کمتر بود. اما با خوابیدن تب انقلاب صنعتی، کم کم توجه به دیگر جنبه‌های این تولید هم رو به رشد گذاشت.

یکی از این معضلات، آلودگی‌هایی بود که یک محیط صنعتی می‌توانست برای یک جامعه ایجاد کند. این آلودگی‌ها، هم شامل آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌شدند و هم آلودگی صوتی. بسیاری از کارخانه‌ها، نیاز به کار با دستگاه‌هایی دارند که سر و صدای بسیار زیادی تولید می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث بر هم زدن آرامش یک محله شود. برای همین است که متخصصان به فکر راه چاره‌ای افتادند تا از بروز این سر و صداهای جلوگیری کنند. استفاده از مواد عایق صوتی عادی که به این منظور استفاده می‌شود، توجیه چندانی نداشت. چرا که معمولا این دستگاه‌ها هنگام کار دمای بسیار بالایی تولید می‌کردند که می‌توانست به طور کامل ماده‌ی عایق را از بین ببرد.

برای همین بود که پس از مدتی، عایق‌های حرارتی صنعتی توسعه یافتند. این عایق‌ها، علاوه بر این که می‌توانستند تا حد زیادی سر و صدای تولیدشده در محل کار را کاهش دهد، جلوی افزایش دما هم مقاوت کند. برای همین است که در بازار، این محصولات را با نام عایق نسوز هم می‌شناسند.

عایق صوتی دیوار منزل و ومحیط کار و اداری

از صنعت تا خانه، راه‌حل چیست؟

شرکت‌های صنعتی و تولیدی، معمولا توانایی مالی بیشتری دارند و می‌توانند برای حذف موارد مزاحم، هزینه‌های بیشتری انجام دهند. اما شما در خانه چنین گزینه‌ای را ندارید. حتی نمی‌دانید که تا چه مدت نیاز به کار در خانه دارید. برای همین ریسک هزینه‌ی سنگین بسیار بالا است. با یک نگاه به قیمت عایق حرارتی صنعتی هم می‌توانید متوجه شوید که خرید چنین محصولی، چقدر می‌تواند برای یک خانه توجیه‌ناپذیر باشد. پس چاره چیست؟ برای حل مشکل سر و صدا باید چکار کنیم؟

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، میزان سر و صدای مزاحم موجود در محیط است. اگر این مقدار بسیار کم و ناچیز بود، می‌توانید با استفاده از ابزاری مانند درزگیر درب و پنجره، ضخیم کردن دیوارها با استفاده از چیزهایی مثل پتو، مشکل را با کمترین هزینه حل کنید. اما اگر این کارها به شما کمکی نمی‌کند، باید به فکر خرید عایق صوتی باشید. این محصولات، با قیمتی بسیار پایین‌تر از محصولات صنعتی، می‌تواند کار شما را در خانه کاملا راه بیاندازد و سر و صدای مزاحم را از بین ببرد.

این عایق‌ها، چون به صورت اختصاصی برای استفاده در منزل تولید شده‌اند، ظاهر زیبایی هم دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی پیدا می‌شوند. برای همین دغدغه‌ی سازگاری آن با دکوراسیون خانه را هم نخواهید داشت. برخی از این عایق‌ها به قدری زیبا و شیک تولید شده‌اند که حتی در صورت نیاز نداشتن به آن‌ها، می‌توانید یکی دو پنل کوچک برای زیبایی خانه از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از کسانی که کار آن‌ها تولید محتوا است، در پس‌زمینه‌ی تصاویر خود از انواع این عایق‌ها استفاده می‌کنند. چون علاوه بر جلوگیری از رفت و آمد صدا، می‌تواند با از بین بردن اکو و نویز، صدای ضبط‌شده را نرم‌تر نیز بکند.

کاهش دما با استفاده از عایق حرارتی

آیا این عایق‌ها واقعا ارزش هزینه را دارند؟

این که آیا استفاده از این عایق‌ها، ارزش هزینه‌ای که برای آن‌ها شده است دارد یا نه، بستگی به شرایط شما دارد. این که چقدر به سر و صدا حساس هستید و چقدر از بین بردن این عامل مزاحم، برای شما مهم است. البته این عایق‌ها، معمولا در پنل‌های کمتر از یک متر مربع به فروش می‌رسند و می‌توانید بر اساس نیاز خود، هر تعدادی را دوست داشتید خریداری کنید. با توجه به اندازه‌ی کوچک هر واحد از آن‌ها، هزینه‌ی خرید خاصی هم برای آن پرداخت نمی‌کنید. حتی می‌توانید چند تکه پنل آزمایشی خریداری کنید و در صورت رضایت از عملکرد، و نیاز به پنل‌های بیشتر، اقدام به خریدهای بعدی کنید. اما عملکرد آن‌ها، قطعا راضی‌کننده خواهد بود. اگر به درستی آن‌ها را در یک اتاق نصب کنید و درزگیری درب و پنجره را هم انجام دهید، میزان ورود و خروج صدا به و از اتاق شما، نزدیک به صفر خواهد بود. پس نیازی به نگرانی از این بابت نیست.

استفاده از این عایق‌ها، چقدر روی کار من تاثیر دارد؟

مخصوصا کسانی که هنگام کار نیاز به تمرکز بالا و جمع کردن حواس خود دارند، می‌توانند با کوچک‌ترین صدایی هم به طور کلی از حالت کار خارج شوند و تا چند ساعت نتوانند دوباره به حالت تمرکز کامل برگردند. به گزارش آرام گستر پارس، کسانی که در محیطی با صدای بسیار کمتر و بدون صدای مزاحم و آلودگی صوتی کار می‌کنند، می‌توانند تا ۲۰ درصد نشانه‌هایی از افزایش بهره‌وری و خروجی کار در شرایط یکسان داشته باشند. ۲۰ درصد عدد کمی نیست. اگر تعداد روزهای کاری را در یک ماه، ۲۰ در نظر بگیریم، با حذف عامل صدای مزاحم، می‌توانید ماهانه تقریبا ۴ روز به کار مفید خود اضافه کنید. این کار هم می‌تواند منفعت مالی خوبی برای شما داشته باشد و هم این که کیفیت کار شما را به شدت افزایش دهد.

در یک جمع‌بندی، امروزه دورکاری و کار از منزل، در حال تبدیل شدن به یک جزء جدانشدنی از زندگی کاری ما است. با توجه به شرایط این بیماری در کل دنیا، به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست به این زودی به حالت گذشته برگردیم. حتی پس از از بین رفتن خطر کرونا، احتمالا خیلی از شرکت‌ها و افراد، به این مدل کاری عادت کرده‌اند. صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای این مدل کار، می‌تواند تا حد زیادی جوامع را تشویق کند تا بعد از پاندمی هم به دورکاری و کار از منزل ادامه دهند.

یکی از چالش‌های اصلی کار از منزل، امکان وجود سر و صداهای مزاحمی است که شما را از کار کردن باز می‌دارد. برای همین بهتر است که به فکر راه چاره‌ای باشید. استفاده از عایق‌های صوتی که در بازار به وفور پیدا می‌شوند، یک راهکار بسیار ساده و عملی برای حل این چالش است.

منبع : https://aram-gostar.com/

نویسنده: رپورتاژ
  • مصطفی ارسالی در

    خیلی ممنونم از مطلب خوبتون. عایق صوتی کر دن واقعا راهکار مناسبی برای بهبود راندما ن کاری در این روزاست که بعضیا کارشون رو از تو خونه ادامه میدن

  • ابوالفضل حاتمی ارسالی در

    جالب بود!

  • علیرضا ارسالی در

    خیلی ممنون بابت مطلب مفید و مرتبط‌تون به این روزها و داستان دورکاری

  • کوثر ارسالی در

    مطلب خوبی بود ممنونم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها