|
کدخبر: 129463

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

دیروز سکه تمام‌ بهار آزادی مسیر نزولی را برای حرکت انتخاب کرد و ۴۰۰ هزار تومان افت کرد. اما آخرین قیمت سکه و طلا تا پیش از شروع امروز چقدر بود؟

اقتصاد آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۸ مهر با ۶۴، ۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر دلار با اندکی صعود روبه‌رو شد. بهای هر اونس طلا (ساعت۲۰ به وقت تهران) به ۱۹۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. به گفته تحلیلگران پایداری موقعیت طلا در سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس می‌تواند آرامش قبل از توفان باشد زیرا تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده تنها ۲ هفته دیگر باقی مانده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران در میان اضطراب زیاد در بازار تصمیم گرفته‌اند که در حاشیه بازار باقی بمانند.

دلار امریکا ارز ذخیره جهان است و وقتی ارزش آن کاهش می‌یابد، باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. طلا در حدود قیمت ۱۹۰۰ دلار و به‌صورت محتاطانه معامله می‌شود. عاملی که می‌تواند موجب نوسان قیمت‌ها شود این است که ببینیم آیا طی ۴۸ ساعت آینده بسته محرک مالی جدید به نتیجه می‌رسد یا خیر.

تاثیر دلار بر سکه

سکه تمام‌ بهار آزادی مسیر نزولی را برای حرکت انتخاب کرد و با ۴۰۰ هزار تومان افت به کانال ۱۵ میلیون تومانی بازگشت و هر قطعه سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. در روزهای اخیر که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کرده است سکه به مرور تحت‌فشار فروش قرار گرفته و از ارزش آن کاسته شده است.

با وجود افت روز یکشنبه، سکه همچنان بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد. چنین حبابی باعث شده که برخی از معامله‌گران افت بیشتری را برای قیمت آن انتظار داشته باشند. با این حال، به‌نظر می‌رسد تا زمانی که ریسک انتخابات امریکا وجود دارد، سکه‌بازان به‌راحتی حاضر به فروش شدید نخواهند شد. بهای نیم‌سکه به ۸میلیون و ۴۰۰ هزار تومان‌ و ربع‌سکه به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید‌ که کاهش قیمت در هر دو را نشان می‌دهد.‌

افت بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر دیروز تقویت شده بود. همین مسئله نشان می‌داد که برای بازیگران سکه روند قیمتی دلار اهمیت بیشتری نسبت به اونس طلا دارد. در ساعات انتهایی روز، سکه تا ۱۵میلیون و ۳۰۰هزار تومان افت کرد و دلار تا ۳۰هزار و ۶۰۰تومان افتاد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر