|
کدخبر: 150787 شهریار خادمی

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین

بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، کامپوزیت و آبکاری امروز شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

نمایشگاه آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین

علیرضا رزم حسینی همچنین از واحدها و شرکت‌های تولیدی مستقر در این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

در این دوره از نمایشگاه که بیستمین دوره می‌باشد، ۷۲ شرکت و واحد تولیدی تازه‌ترین محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

این نمایشگاه از یازدهم تا چهاردهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روزهای برگزاری نمایشگاه مورد تاکید می‌باشد و این نمایشگاه با رعایت کامل مصوبات ستاد ملی کرونا فقط برای بازدیدکنندگان تخصصی دایر است.

همچنین مخاطبان عمومی نیز از این نمایشگاه به صورت مجازی می‌توانند دیدن نمایند.

در ۴ روز برگزاری این نمایشگاه، شرکت‌های مهم در حوزه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تازه‌ترین محصولات خود را در دو سالن مجزا( سالنهای پنج و شش نمایشگاه بین‌المللی تهران) در معرض نمایش قرار خواهند داد.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت بیان کرد: ۱۲۰۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه رنگ، رزین و چسب در حال فعالیت در کشور می‌باشند که بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال در این بخش به وجود آورده‌اند.

محسن صفدری در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، کامپوزیت و آبکاری، با بیان این مطلب، افزود: ظرفیت تولید این واحدها ۶ میلیون تن در سال می‌باشد.

وی همچنین از اشتغال ۳۰ هزار نفری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: برآورد می‌شود که در سال ۱۳۹۹ در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رنگ، رزین و چسب تولید شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در خصوص واردات در این حوزه نیز گفت: بدون احتساب واردات از کشور عراق در حدود ۹۷ هزار تن به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است که عمده واردات مواد اولیه می‌باشد.

صفدری در خصوص صادرات این حوزه نیز، ادامه داد: صادرات این بخش نیز بدون احتساب کشور عراق ۳۶ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار می‌باشد.

وی در خصوص مصرف کشور نیز گفت: مصرف کشور حدود یک میلیون و صد تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن در حوزه چسب، رنگ و رزین است.

ممنوعیت واردات رنگهای ساختمانی، لاک‌ها و ورنی‌ها برای حمایت از ساخت داخل

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بر اساس تصمیمات این وزارتخانه در خصوص کاهش ارزبری و حمایت از ساخت داخل (از سال ۱۳۹۷) تعرفه واردات محصولات نهایی این حوزه از جمله رنگهای ساختمانی، لاک‌ها و ورنی‌ها را که ساخت داخل داشته‌ایم، ممنوع اعلام کردیم که این تصمیم سبب کاهش واردات در این حوزه شده است.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها