|
کدخبر: 209214

تاثیر فوق العاده مثبت اندیشی در زندگی

طرز فکر مثبت یا منفی تاثیر قابل توجهی در سلامت روحی و جسمی انسان دارد بنابراین مثبت اندیش باشید تا سالم تر شوید.

زندگی شبیه به یک لیوان است که نیمی از آن پر و نیمی از آن خالی است. شما لیوان زندگی را چگونه می بینید؟ تفکر و بینش، همه زندگی ما است و اگر انتخاب کنید که منفی نگر بمانید، یعنی افکار منفی را دعوت می کنید و مثبت نگری را از خودتان دور می کنید.

در این قسمت دلایل مهمی را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد چرا باید منفی نگری را کنار بگذارید و انتخاب کنید که روی چیز های مثبت تمرکز داشته باشید. هنگامی که طرز فکر ما به سمت مثبت شدن تغییر می کند، سالم تر می شویم، امکانات و فرصت های بیشتری را پیدا می کنیم و سطح خلاقیت مان افزایش پیدا می کند.

طرز فکر مثبت و جهانی پر از امکانات و فرصت ها

طرز فکر مثبت درِ دنیای جدید را به شما می گشاید. هنگامی که روی اتفاقات منفی و جنبه های منفی زندگی تمرکز می کنیم، نه تنها تلخی های گذشته را یادآوری می کنیم، بلکه نگاهمان را هم به سمت آینده می بندیم. هنگامی که شما فقط چیزهای بد را ببینید، چگونه می توانید در مورد آینده تجسم خوبی داشته باشید؟

هنگامی که چیز های مثبت را ببینید و احساسات مثبت مثل لذت، عشق و هیجان را تجربه کنید، می توانید امکانات بیشتری را در آینده پیدا کنید و جهان اطراف خود را بهتر درک کنید.

طرز فکر مثبت و خلاقیت بالاتر

مثبت نگری و خلاقیت با یکدیگر رابطه موازی و مستقیم دارند. وضعیت مثبت ذهن باعث می شود که سطح خلاقیت شما بالا برود و استرس تان کاهش پیدا کند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد هنگامی که شما در یک پروژه خلاقانه مثل آشپزی، بافتنی، نقاشی یا نویسندگی شرکت می کنید، وارد دنیایی از چیزهای جدید می شوید و می توانید خودتان را به طور کامل در معرض اتفاقات مثبت قرار دهید؛ بدون این که خودتان متوجه باشید و در نتیجه خلاقیت بیشتری را کشف می کنید و عزت نفستان افزایش پیدا می کند.

برخی از مزایای مثبت اندیشی شامل:

    افزایش طول عمر

    کاهش میزان افسردگی

    کاهش سطح پریشانی و اضطراب

    مقاومت بیشتر در برابر سرماخوردگی

    وضعیت بهتر از نظر روحی و جسمی

    سلامت قلب و عروق بهتر و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی

    مهارتهای مقابله ای بهتر در شرایط سخت و زمان استرس

طرز فکر مثبت چگونه باعث سلامت بیشتر ما می شود؟

نوشیدن آب، ورزش منظم و خوردن غذای سالم، همگی راه هایی برای ارتقای سلامت هستند اما تفکر مثبت هم جزء آن ها است. داشتن ذهن و تفکر مثبت، تاثیر مستقیمی روی سلامت دارد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد خانواده هایی که در آن ها سابقه حمله و بیماری های قلبی وجود دارد اما تفکر مثبت دارند، هر ۵ سال یک سوم از آن ها کم تر به بیماری قلبی دچار می شوند؛ در صورتی که این اتفاق برای خانواده هایی با همین شرایط، اما با طرز فکر منفی، سه برابر بیشتر رخ می دهد.

سه راهکار برای مثبت نگری بیشتر

در بخش های قبلی نمناک راه و روش های مثبت اندیش شدن را بطور کامل برایتان گفتیم دانستید که بسیاری از ما به دیگران توصیه می کنیم که مثبت نگر باشند و یا شاید دیگران هم این نکته را به ما یادآور شوند اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در ادامه 3 مورد ساده را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید ذهن مثبت تری داشته باشید.

لبخند بزنید

لبخند زدن این پیام را به مغز ارسال می کند که دوپامین، سروتونین و اندورفین آزاد شود که انتقال دهنده های عصبی بوده و مسئول ایجاد حس شادی هستند.

چیزی خلق کنید

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، انجام کار های دستی باعث می شود که مغز شما در حال فعالیت باشد و شادی و مثبت نگری را به خودش جذب کند . اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با جستجو در اینترنت کار های خلاقانه را پیدا کنید و هر کدام را که علاقه مند بودید به انجام برسانید.

به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران و نشان دادن مسیر زندگی به آن ها باعث می شود که ناخودآگاه لبخند بزنید، شاد باشید و بتوانید ارتباطات خوبی را برقرار کنید. پس همیشه هدف برای خودتان تعیین کنید که یک کار کوچک و زیبا انجام دهید و با انجام روزانه این کار به خودتان انرژی مثبت بدهید.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها