|
کدخبر: 110500

آخرین آمار از خرید تضمینی گندم + جزئیات

هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

تجارت آخرین آمار از خرید تضمینی گندم + جزئیات

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

او از پرداخت ۹۳ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: گندمکارانی که تا ۱۰ تیر ماه گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید داده اند، وجه آن را دریافت کردند و تسویه مطالبات گندمکاران بروز شده است.

هاشمی ادامه داد: اگر روند پرداخت مطالبات تا پایان فصل برداشت به همین روند ادامه یابد، کشاورزان نسبت به کشت محصول امیدوار می‌شوند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۴ میلیون تن برسد که این میزان جوابگوی نیاز داخل و ذخایر استراتژیک کشور است.

او از استمرار خودکفایی گندم خبر داد و گفت: با توجه به رشد مناسب تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل، مشکلی در تامین نیاز کشور نداریم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه قیمت حمل و نقل ۵۵ تا ۶۰ درصد رشد داشته است، افزود: با وجود افزایش افسار گسیخته هزینه‌های تولید گندم انتظار می‌رود که قیمت خرید تضمینی مطابق با تورم و هزینه واقعی تولید اعلام شود.

کمباین‌ های موجود جوابگوی تولید نیست

او با اشاره به افزایش هزینه کمباین برداشت گندم، گفت: سالیانه قیمت کمباین‌ها براساس شاخص‌هایی از جمله تورم افزایش می‌یابد که البته افزایش معقول آن مورد قبول کشاورزان است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان با اشاره به اینکه کمباین‌های موجود جوابگوی تولید نیست، تصریح کرد: حداقل میزان کمباین‌های برداشت ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از چیزی باید باشد که الان وجود دارد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر