|
کدخبر: 150879

جزییات رصد تخلفات بورسی

مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: پلیس به عنوان حافظ مال مردم به صورت هوشمندانه تخلفات در بازار بورس را رصد کرده و راهکارهای لازم را به مسئولان گزارش می‌کند.

بورس جزییات رصد تخلفات بورسی

سردار محمدرضا مقیمی گفت: پیش‌بینی، پیشگیری، شناسایی و کنترل جزو اولویت‌های کاری و مهم‌ترین اهداف پلیس امنیت اقتصادی ناجا است.

وی ادامه داد: ارزیابی‌های صورت گرفته گویا این مطلب است که با تدابیر فرمانده انتظامی استان و همکاری سایر معاونان و روسای پلیس با پلیس امنیت اقتصادی جلوی بسیاری از جرایم، آسیب‌ها و چالش‌ها در حوزه اقتصادی استان گرفته شد و وضعیت امنیت استان از نظر اقتصادی بسیار خوب و مطلوب است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پاسخ به سوالی پیرامون نظارت پلیس بر بازار بورس با بیان اینکه حوزه‌های اقتصادی، راهکارهای اقتصادی دارد، گفت: با توجه به اینکه موضوع سرمایه‌گذاری مردم در بورس از سال گذشته آغاز شده بود طبیعی است که خیلی از این اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم قابل پیش‌بینی بود و باید مسئولان اقتصادی کشور نسبت به آن برنامه‌ریزی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی به عنوان حافظ مال مردم به صورت هوشمندانه تخلفات در بازار بورس را رصد می‌کند افزود: با توجه به اینکه یک سری چالش‌ها و فرصت‌هایی که از دست می‌رود را متوجه می‌شویم، سعی می‌کنیم به عنوان یک کارشناس در کنار کارشناسان حوزه بورس حضور یافته و آسیب ها، راهکارها و اصلاح روش‌های جاری را به مسئولان مربوطه گزارش کنیم، اما در نهایت تصمیم گیرنده نهایی مسئولان بورس هستند.

سردار مقیمی در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه دلیل اصلی خاموشی‌های اخیر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز است گفت: قاعدتاً جاهایی که اجازه دادند و آیین‌نامه برای آن تعریف کردند باید فکر زیر ساخت‌های لازم را هم می‌کردند تا کشور با مشکل توزیع برق مواجه نباشند.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی زمانی که موضوع استفاده از رمز ارزها در کشور مطرح شد از ابتدا ورود پیدا کرد و از سال گذشته تا کنون هم توفیقات خوبی را در کشف این دستگاه‌ها را به‌دست آوردیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از تشدید برخورد با تولیدکنندگان غیر قانونی ارز دیجیتال در کشور خبر داد و گفت: کارشناسان به صورت ویژه این موضوع را رصد می‌کنند و هرجا که به صورت غیر قانونی از این دستگاه‌ها استفاده شوند قاطعانه برخورد و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

سردار مقیمی در پاسخ به سئوالی پیرامون اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا برای استرداد مجرمان کلان اقتصادی به کشور و احقاق حقوق مالباختگان، گفت: اقدامات ما در حوزه امنیت اقتصادی فقط به کشف جرم ختم نمی‌شود بلکه هر پرونده‌ای را که شروع می‌کنیم پایان آن تا تسویه حساب کامل و برگشت وجوهات به یغما برده شده مردم همراه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در این حوزه اتفاقات خوبی رخ داده و با کمک پلیس بین‌الملل تعداد زیادی از مجرمان اقتصادی که وجوه بیت المال را از کشور خارج کرده بودند، دستگیر و به کشور بازگردانده شدند.

وی از شناسایی تعدادی از مجرمان کلان اقتصادی متواری خبر داد و تصریح کرد: پیگیری بازگرداندن آنها به کشور در دست اقدام است و منتظر صدور احکام آن هستیم و به زودی اخبار تکمیلی را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر