|
کدخبر: 150794

شوک مثبت به بورس / پیش‌بینی وضعیت بازار تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: معتقدم بازار در دو ماه آینده رو به رشد خواهد بود و شوک مثبتی به بازار سرمایه وارد آمده است.

شایان زهراکار درباره واکنش بازار به حضور رئیس جدید و اقدامات وی در نخستین روز کاری اظهارکرد: هر چند در گذشته بارها اشتباهات رئیس سابق سازمان بورس را متذکر شدیم اما هیچ‌گونه تغییری در سیاست‌ها و حمایت از بازار انجام نشد. بنابراین همانطور که پیش‌بینی می‌شد قالیباف اصل – رئیس سابق سازمان بورس- در کمتر از ۱۰ ماه وادار به استعفا شد.

وی افزود: معتقدم انتخاب «محمدعلی دهقان دهنوی» می‌تواند بهترین انتخاب برای ریاست سازمان بورس و مدیریت بازار سرمایه باشد و بهترین گزینه برای برگشت اعتماد به بازار سرمایه باشد.

زهراکار با اشاره به سابقه همکاری با دهقان دهنوی اظهارکرد: در چند سال گذشته با اقای دهقان دهنوی سابقه همکاری در یک مجموعه را تجربه کردم و شاهد مدیریت علمی و خوب ایشان بر مجموعه بودم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امیدواریم برخی از قوانینی که موجب زیان سهامداران شد در دوره ریاست دهقان دهنوی لغو شود، گفت: یکی از اتفاقات مثبت مهم در نخستین روز ریاست دهقان دهنوی، جلسه وی با حقوقی‌های بزرگ بازار است که گفته می‌شود که نتیجه این جلسه بسیار مثبت بوده است و در نخستین روز کاری وی، حقوقی‌ها اقدام به خرید سنگین سهام نمادهای شاخص‌ساز کردند و اغلب نمادهای شاخص ساز در نخستین روز کاری دهقان دهنوی به تعادل رسیدند.

زهراکار تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم رئیس جدید سازمان بورس می‌توان به عدم فروش حقوقی‌ها تا اواخر بهمن ماه اشاره کرد.

وی ادامه داد: معتقدم بازار در دو ماه آینده رو به رشد خواهد بود و شوک مثبتی به بازار سرمایه وارد آمده است. با حضور وی و قوانین جدیدی که احتملا وضع می‌شود سیگنال مثبتی به بازار داده می‌شود که نتیجه آن ورود نقدینگی سنگین از سایر بازارها به بورس است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار تا پایان سال گفت: می‌توان پیش‌بینی کرد که در بهمن و اسفندماه شاهد بازاری سبز و اعمال قوانین حمایت‌کننده همراه با تزریق نقدینگی خواهیم بود.

منبع: ایران جیب
  • زحمتکش ارسالی در

    جوجه را اخر اسفند میشمارند :) خواهیم دید که این ها هم وعده های تو خالی خواهند بو د یا واقعیت محض !:)

ارسال نظر