|
کدخبر: 130790

تکلیف متقاضیان مسکن ملی مشخص شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن همواره متاثر از بازار ارز و طلا بوده است و حرکت این بازار با بازارهای موازی یک امر تکراری و مستمر بوده به طوری که وقتی نرخ رشد مسکن از دهه ۷۰ را مرور می‌کنیم به وضوح این تاثیرپذیری دیده می‌شود.

راه و مسکن تکلیف متقاضیان مسکن ملی مشخص شد

محمد اسلامی با بیان این مطلب در صحن علنی مجلس درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: سیاست ما جریان‌سازی برای رسیدن به تولید و عرضه پایدار مسکن است، به همین دلیل باید بین سازندگان مردم و دولت اعتماد متقابل ایجاد شود تا با ایجاد اعتماد شاهد خط تولید پایدار مسکن باشیم.

وی افزود: با همین رویکرد دو سال گذشته در همین مکان مقدس تکمیل مسکن مهر را متعهد شدم و امروز در کنار تکمیل مسکن مهر طرح اقدام ملی مسکن را دنبال می‌کنیم و این طرح هم با کمک سایر دستگاه‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شده است.

اسلامی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن ۴۶۰ هزار واحد در دو گروه ساخته می‌شود که یک گروه از مردم به صورت مشارکتی وارد این پروژه می‌شوند و ۲۶۵ هزار واحد معرفی به مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تمام متقاضیان مسکن ملی تعیین تکلیف شده‌اند و در حال واریز وجه آورده اولیه هستند.

وی گفت: هیچ فردی از ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط نیست که برنامه آن مشخص نشده باشد.

اسلامی تاکید کرد: تمام این مراحل و فرآیند در شرایط کرونایی و با فعال کردن سیستم الکترونیکی و از راه دور فعال شده است.

وی تاکید کرد: در این پروژه زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های مختلف بوده را استفاده خواهیم کرد و شناسایی اراضی به گونه‌ای است که مردم بتوانند زندگی خود را بدون کاستی در این اراضی آغاز کنند.

 

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها