|
کدخبر: 315436

بازار خودرو | تولید خودرو | قیمت خودرو | واردات خودرو | بانک مرکزی

خبر مهم درباره واردات خودرو / مشکل تخصیص ارز نداریم

رئیس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به این که محدودیت ارزی وسیعی برای واردات خودرو وجود ندارد، اعلام کرد که یک دوره بی‌نظیر برای واردات خودرو در پیش است که این فرصت در ماه آینده موجود خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی در دو یا سه هفته آینده به سرعت ارز لازم را تخصیص دهد.

خودرو خبر مهم درباره واردات خودرو / مشکل تخصیص ارز نداریم

در واکنش به اظهارات داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر نامناسب بودن تخصیص ارز برای واردات خودرو، مهدی ضیغمی در جمعی از خبرنگاران توضیح داد که واردات خودرو بخشی قطعی از برنامه‌های دولت و وزارت صمت است و این فرایند در طول امسال با قاطعیت انجام می‌گیرد و برای بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده و بدون وقفه پیگیری خواهد شد.

وی افزود: مشکل ارزی به معنای عام نداریم، در بحث تخصیص با بانک مرکزی جلساتی داریم که بتوانیم روند تخصیص را تسریع کنیم. طی دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت‌ها ارز داده‌ایم، اعلام هم کرده‌ایم که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که ظرف ماه آتی است که بتوانیم عدد قابل توجهی ارز تخصیص دهیم که با بانک مرکزی در این عدد به جمع‌بندی رسیده‌ایم که انشاءالله بتوانیم تخصیص را سریع‌تر انجام بدهیم.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: حداقل پتانسیل واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال را داریم، البته به شرطی که بانک مرکزی در دو سه هفته آینده ارز مناسب را به سرعت تخصیص دهد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها