|
کدخبر: 328142 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

اسپرسوساز بالای ۱۰۰ میلیون تومان شد! | قهوه بازها بخوانند

قهوه نوشیدنی جذاب و خوش عطری است. برای تهیه قهوه مورد نظر باید ابزار خاص آن را داشته باشید. در این گزارش به بررسی قیمت ابزارهای مختلف قهوه ساز می پردازیم.

اقتصاد اسپرسوساز بالای ۱۰۰ میلیون تومان شد! | قهوه بازها بخوانند

نوشیدنی قهوه طرفداران بی شماری دارد و روز به روز به طرفدارانش اضافه می شود. قهوه یک نوشیدنی تلخ است که عطر فوق العاده خاصی دارد و در انواع مختلفی نیز تهیه می شود. قهوه های دمی، اسپرسو و قهوه های فوری از معروف ترین های آن هستند. قهوه های دمی معمولا زمان بیشتری برای تهیه می طلبند و اما در طول زمان آماده سازی عطر فوق العاده ای به محیط می بخشند. این مدل قهوه ها را با ابزار مختلفی می توان تهیه کرد. فرنچ پرس، آیروپرس، قهوه ساز V60 و... از  جمله ابزاری هستند که می توانید با آن قهوه دم کنید.

قهوه اسپرسو در مقایسه با دو قهوه دیگر، طرفداران بیشتری دارد و این محبوبیت به چند دلیل است. اسپرسو در مدت زمان کوتاهی (حدود ۳ دقیقه) آماده می شود، این سرعت آماده سازی بسیار مطلوب است. همچنین با اسپرسو می توان انواع نوشیدنی های قهوه ای دیگری مثل کاپوچینو، لاته، آمریکانو و موکا را نیز آماده کرد. با داشتن یک دستگاه اسپرسوساز در منزل یا محل کار، امکان تهیه انواع نوشیدنی های قهوه ای وجود دارد. اگرچه این دستگاه ها در نگاه اول ممکن است گران به نظر برسند، اما با توجه به امکانات و طول عمر دستگاه، خرید آنها به صرفه است.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز در این گزارش به بررسی انواع ابزار مختلف در تهیه و آماده سازی قهوه پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

قیمت-قهوه

قیمت انواع اسپرسوساز از گران تا ارزان

همان طور که اشاره کردیم پر طرفدارترین نوع قهوه را اسپرسو سازها می توانند تهیه کنند و به واسطه این محبوبیت اسپرسوزهای متنوعی نیز در بازار وجود دارد. در تصویر زیز چند نمونه اسپرسو ساز را می بنیم که قیمت بسیار بالایی دارد. همان طور که می بینید هزینه خرید این اسپرسو سازها بالای ۱۰۰ میلیون آب می خورد و قیمت گزافی برای خانواده ها است.

قهوه-ساز-گران

 اما قیمت اسپرسو سازها در همه مدل ها هم انقدر گران نیست و در بازار می توانید دستگاه های زیر ۱۰ میلیون تومان هم پیدا کنید. در تصویر زیر چند نمونه اسپرسو ساز را می بنیم که  در کمترین قیمت در محدوده ۵ تا ۶ میلیون تومان فروخته می شود.

قهوه-ساز-ارزان

قیمت آیروپرس در بازار

آیروپرس یک وسیله دیگر برای تهیه اسپرسو است که در تصویر زیر یک نمونه از آن را مشاهده می کنیم. قیمت این آیروپرس ۷۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

آیروپرس یک روش حرفه ای تر و دقیق تر برای تهیه اسپرسو است که توسط کافی شاپ ها و بارها استفاده می شود. این روش به افرادی که به دنبال اسپرسوی با کیفیت عالی هستند، پیشنهاد می شود.

قیمت-ایروپرس

قیمت انواع موکاپات در بازار

قوری قهوه‌ ساز اسپرسو، قوری موکا یا موکاپات یا موکا اکسپرس نوعی ماشین قهوه‌ساز است که با گذراندن آب بسیار داغ و تحت فشار با بخار از میان قهوه آسیاب شده، تولید نوشیدنی قهوه می‌ نماید. این نوع قوری نخستین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوئیجی دو پونتی و برای شرکت ایتالیایی آلفونسو بیالتی به طور انحصاری به ثبت رسید.
 
در تصویر زیر چند نمونه موکاپات را می بنیم که به قیمت ۱۵۰ هزار تومان تا ۱۷۲ هزار تومان به فروش می رسد.
 

قیمت-موکاپات

کلام آخر

در پایان باید اشاره کنیم که تهیه قهوه مورد پسند کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد و همچنین اینکه قهوه با چه طعمی ترکیب شود نیز باز به انتخاب افراد برمی گردد. برخی افراد قهوه را تلخ می نوشند و اما برخی طعم دیگری را با آن مخلوط می کنند. در نهایت باید خودتان سبک مورد پسند قهوه را پیدا کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها