|
کدخبر: 327894 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

کلاهبرداری با کد ملی / مراقب فریب کاران باشید

در این گزارش به بررسی شیوه های انواع کلاهبرداری پرداخته ایم که این روزها به شدت رواج پیدا کرده است.

اقتصاد کلاهبرداری با کد ملی / مراقب فریب کاران باشید

کلاهبرداری در کشور، شیوه های جدید پیدا کرده است و اصولا افراد ساده در دام گرگ هایی می افتند که با ترفندهای خاص، حساب دیگران را خالی می کنند. البته اگر هم قصدشان خالی نکردن حساب افراد باشد، اقدامات دیگری را انجام می دهند که عواقب بسیار خطرناکی به همراه دارد. یکی از روش هایی که کلاهبرداران انجام می دهند، گرفتن کد ملی از قربانی است. این شیوه با این روش پیش می رود که یا در راستای ارائه محصولات و خدمات است و یا در تماس تلفنی صورت می گیرد. ما در این گزارش قصد داریم تا شما را با روش های نوین و قدیمی کلاهبرداری آشنا کنیم.

کلاهبرداری

قراردادن کد ملی به اشخاص امری اشتباه است. چراکه می توان به وسیله آن از کد ملی شما سو استفاده شود و ارز خریداری کرد. در واقع، شخصی که کد ملی شما را دارد می تواند به اسم شما از صرافی دلار و سایر ارز هارا خریداری کند و فرصت شما برای استفاده از کد ملی و خرید ارز می سوزد. پس نباید هیچ زمان کد ملی خودتان را در اختیار افراد غریبه قرار دهید. این اتفاق برای چندین نفر افتاده است و بعد ها متوجه شدند که دادن کد ملی به افراد ناشناس، سبب شده است تا بلا به سرشان بی آید. درحال حاضر، به هر شخص با کد ملی، مقدار مشخص شده ای ارز تعلق می گیرد و این افراد می توانند با این روش، چندین بار در طول سال ارز دریافت کنند.

کلاهبرداری۲

روش بعدی که آن هم از طریق کد ملی صورت می گیرد به گونه ای است که بعد از چند ماه با نامه مالیات های سنگین مواجه خواهید شد. این افراد کد ملی و آدرس محل سکونت شما را دریافت می کنند و به نام شما شرکت ثبت کرده و یا اقدامات دیگر انجام می دهند. اشخاص فریب خورده مطرح کرده اند که برایشان پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی آمده است و مالیات بسیار سنگین برایشان بسته شده است. آن ها می گویند که هیچ شرکت و هیچ مغازه ای ندارند که بخواهند مالیات آن را پرداخت کنند. بعد از کمی فکر متوجه می شوند، شخصی که کد ملی و آدرس محل سکونت را از آن ها خواسته است، این اقدام را انجام داده. آن ها مطرح می کنند که در قالب مسابقه های تلفنی و یا ارسال بسته، کد ملی و آدرس آن ها را دریافت کرده اند. پس باید مواظب باشیم تا در دام افراد کلاهبردار نیفتیم.

روش های قدیمی همچنان ادامه دارند

اما روش های قدیمی که همچنان رواج دارد و عده ای هنوز گول کلاهبرداران را می خورند به اینگونه است که با شما تماس گرفته و اعلام می کنند که در یک مسابقه برنده جایزه شده اید. سپس به شما می گویند که به عابر بانک رفته و اقدامات لازم را برای دریافت جایزه انجام دهید. با روش هایی که به شما می گویند، در عرض چند دقیقه تمام حساب شما خالی می شود و به جیب آن ها می رود. لازم به ذکر است که پاسخ تلفن های مشکوک را اگر می دهید، در دام آنها نیفتید و شماره کارت و رمز دوم خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید. پلیس فتا، بارها اعلام کرده است که این تماس ها و درخواست شماره کارت و رمز دوم از سوی افراد ناشناس، کلاهبرداری است. اما هنوز افرادی هستند که فریب کلاهبرداران را می خورند.

کلاهبرداری۳

یکی دیگر از این روش ها، ارسال پیامک حاوی لینک پرداخت است که کلاهبرادارن خود را جای شرکت های معتبر فروش کالا جا می زنند. در این روش پیامکی حاوی لینک پرداخت قبض، خرید شارژ، خرید محصول و … برای افراد ارسال می‌شود. کاربر با انتخاب لینک ارسال شده به درگاه‌‌های اینترنتی جعلی هدایت می‌شود و کلیه اطلاعات کارت بانکی ایشان، در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌گیرد. در یک چشم بهم زدن، تمام حساب شما خالی می شود و دستتان به جایی بند نخواهد بود.

استفاده از نام کسب ‌وکارهای اینترنتی معروف برای واریز وجه یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران است. سودجویان، با استفاده از نام برخی کسب ‌وکارهای آنلاین، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. به عنوان مثال، وقتی کاربر اطلاعات محصول خود را در وب‌ سایت ‌های ثبت آگهی بارگذاری می‌کند، فورا یک پیامک حاوی محتوای پرداخت هزینه برای کاربر ارسال می‌شود که او را به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می‌کند، این در حالی است که ثبت آگهی در وب‌سایت رایگان است.

امید است با خواندن این گزارش، دانسته باشید که اطلاعات شخصی حساب خود را هیچ زمان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و لینک های غیر معتبر را باز نکنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها