|
کدخبر: 187718

مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید!

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران‌گوشتی از کاهش قیمت جوجه یک‌روزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یک‌روزه ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اصناف مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید!

حبیب اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، افزود: در حال حاضر بازار شرایط خوبی ندارد چرا که مدیریت دقیقی بر بازار صورت نمی‌گیرد که انتظار می‌رود در دولت آینده توجه جدی به مقوله تولید مرغ به عنوان کالای استراتژیک صورت گیرد.

وی ادامه داد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌دهند که با این وجود عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به تاثیر گرانی مرغ بر بازار بیان کرد: با توجه به آنکه گرانی مرغ منجر به کاهش قدرت خرید خانوار می‌شود، از این رو مرغداران موافق این موضوع نیستند، اما زمانیکه که قیمت مولفه‌های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر ‌ کند، چاره‌ای جز اصلاح قیمت نیست.

به گفته اسداله نژاد هم اکنون مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ مصوب یا حداکثر ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند که با این وجود عرضه با نرخ‌های فعلی در بازار منطقی نیست.

وی درباره آینده تولید مرغ افزود: آینده تولید به میزان جوجه ریزی بستگی دارد، گرچه بنابر آمار سامانه سماصط مشکلی در جوجه ریزی وجود ندارد و علی القاعده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم، اما به اعتقاد بنده آمار این سامانه باید راست آزمایی شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران‌گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: بارگیری نهاده‌های دامی با تاخیر در حال انجام است که این امر چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است چرا که برخی واحدها به رغم خرید ذرت طی ۴۵ روز اخیر، اما هنوز نهاده به دستشان نرسیده که با این وجود ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ بالا هستند.

اسداله نژاد با اشاره به انتقاد مرغداران از بی کیفیتی نهاده‌های دامی اظهار کرد: بخشی از کاهش کیفیت مربوط به نهاده پشتیبانی امور دام است که مرغداران نسبت به کپک زدگی آن  گلایه مند هستند و بخش دیگر بی کیفیتی نهاده های وارداتی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کیفیت نهاده‌های دامی با استاندارد جهانی فاصله دارد، تصریح کزد: کاهش کیفیت نهاده به سبب تاثیر گذاری بر جیره غذایی منجر به افت تولید و کاهش وزن می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    الان مرغ خریدم 35 هزار تومان لطفا خبر درست به مردم تحویل بدید

  • ناشناس ارسالی در

    گفتید / عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است. / کیست جلواین گرانفروشی را بگیرد متاسفانه دولتی درکار نیست یک دولت بی مصرف وناکار آمد در کشور حکومت میکند جز غارت وچپاول ودزدی واختلاس توسط دولت مردان واطرافیانش چیزی در قاموس خود نداردلعنت به این دولت الان مرغ دربازار 325000ریال و350000 ریال عرضه میشود دولت عرضه جلوگیری از فروش با این قیمت ها را ندارد .پس دولتی در کار نیست چرا برای یک اغتشاش کوچک هزاران مامور روانه بازار میکند ولی قادر نیست با چند نفر گرانفروش مبارزه کند پس این دولت این ملت نیست

  • علی ارسالی در

    تف تو گور پدر و مادر شیخ حسن کذاب باد کجا این قیمت را میفروشند

  • حمید ارسالی در

    عجب مدیریتی . باریکلا . داداش اخوی اصلا مرغ نیست تو قیمت میگی معلومه اصلا از اوض اع فروشگاهها خبر نداری

  • ناشناس ارسالی در

    مرغ پیدا نمیشه اصلا
    قیمت گذاری پیش کش شما؟

  • علی ارسالی در

    حتما این مرغ را باید از محله شیخ حسن مثل دوران اون یکی پدرسوخته که گوجه فرنگی ر ا ارزان میفروخت تهیه کنیم وگرنه با این قیمت جایی سراغ نداریم

  • ناشناس ارسالی در

    چرت وپرت تحویل مردم ندین.امروز مرغ خریدم کیلویی 38000
    هر خرابه ای هم پرسید م همین قیمت بود

  • ناشناس ارسالی در

    شما بفرمایید با این قیمت از کجا بخریم

  • داود ارسالی در

    كجا با قيمّت دولتى مرغ ميدن إعلام كنيد ما بريم بگيرم

  • ناشناس ارسالی در

    جزا کشاورز با این شدت کمبود نمیگید نهال دام طیور که اتفاقا نیازی به اب زیاد ندا ره شبه اجبار نمی کنید بهدجا پیاز رودستشد ن بمونه یاسیب زمینی نهاله بکارن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. این افراد به اصطلاح مسئول. که می فرمایند مرغ را بالاتر از این قيمت نخرید. واقعا به اندازه یک عدس عقل و درک و شعور هم دارند. کور که نیستید. وقتی تمام مغازه داران بالای قیمت مصوب نرخ تعیین می‌کنند. مردم بدبخت یکروز نخرند دوروز نخرند. چرا شما مسئولین بی عرضه. همیشه پشت سر مردم قایم میشید. اگر عرضه مهار گرانی هارو ندارید. برید کنار. یکه. فرد شجاع. و دلسوز با تجربه بیاد. مشگل مردم رو حل کنه.. خدارو شکر اگر نیروهای مسلح. این‌ کشور مثل مسئولین دولتی زیر نظرآقای دکتر روحانی بودند. تا الان صدها بار فاتحه این مملکت خوانده شده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها