|
کدخبر: 136321 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

۵ اشتباه جبران ناپذیر در تافل ۷ میلیونی

بسیاری تصور می‌کنند باید معنای تک‌تک کلمات استفاده‌شده در متون آزمون را بدانند اما این باور رایج کاملا اشتباه است.

آموزشی ۵ اشتباه جبران ناپذیر در تافل ۷ میلیونی

هزینه شرکت در آزمون تافل سال جدید، ۲۲۵ دلار اعلام شده است. در واقع با قیمت کنونی ارز، برای شرکت در تافل باید حدود هفت میلیون تومان هزینه کنید. اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید مراقب باشید مرتکب اشتباهات زیر نشوید تا در پول و زمان خود صرفه‌جویی کنید. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

تافل تقریباً برای همه یک کابوس است. بسیاری از افراد هزینه‌ شرکت در کلاس‌های متعدد را متقبل می‌شوند اما بارها و بارها ناکام می‌مانند. بخش زیادی از این عدم موفقیت به ذهنیت و نگرش‌‌هایی برمی‌گردد که درباره نحوه آماده شدن برای این آزمون داریم. در ادامه سعی خواهم کرد ۵ نگرش و در واقع ۵ راهبرد اشتباه را شرح دهم.

حفظ کردن کلمات تخصصی

اصلاً نیاز نیست تعداد زیادی از واژگان تخصصی و دانشگاهی را یاد بگیرید. این نگرش اشتباه به حدی رایج است که بسیاری تصور می‌کنند بدون حفظ کردن واژگان دانشگاهی امکان موفقیت وجود ندارد. هدف اصلی تافل، سنجش مهارت‌های زبانی شماست نه سنجش واژگان علمی که حفظ کرده‌اید. وسواس بیمارگونه به حفظ همه واژگان دانشگاهی را کنار بگذارید. آزمون‌های بین‌المللی معتبر، طوری طراحی می‌شوند که شما در صورت تسلط نسبی بر زبان مقصد می‌توانید به سوالات پاسخ دهید و نیاز نیست معنای همه کلمات علمی را بدانید. دامنه واژگان شما باید در حد کلمات پرکاربرد و حداکثر واژگان علمی اما عمومی باشد.

درک معنای همه واژگان

بسیاری تصور می‌کنند باید معنای تک‌تک کلمات استفاده‌شده در متون آزمون را بدانند اما این باور رایج کاملاً اشتباه است. زمان پاسخگویی در آزمون تافل محدود است پس زمان کافی برای درک ۱۰۰ درصد معنای متن را ندارید. در واقع ممکن است حتی فرصت نکنید همه کلمات را بشنوید. راهبرد صحیح و عاقلانه‌تر آن است که روی مهارت خواندن و درک سریع و تقویت هر چه بیشتر این توانایی تمرکز کنید. مدیریت زمان بسیار مهم‌تر از درک معنای کل متن و عناصر آن است.

یادداشت‌برداری اشتباه

متون تافل معمولاً طولانی هستند. زمان متون شنیداری حدود ۲۱ دقیقه است. در این شرایط بعضی افراد، یادداشت‌برداری به‌خصوص یادداشت‌برداری به صورت مخفف را توصیه می‌کنند. بعضی‌ها یک قدم فراتر می‌روند و اصرار دارند که سیستم مخفف‌نویسی انگلیسی را یاد بگیرند. متاسفانه این راهبرد در مورد اکثر افراد، موثر نیست. تافل به اندازه کافی دشوار است پس کار خود را سخت‌تر نکنید و دنبال استفاده از این سیستم مخفف‌نویسی نباشید. برای مخفف‌نویسی از زبان مادری خود استفاده کنید. از طرف دیگر معمولاً با درک معنای کلی متن می‌توانید به درصد قابل‌توجهی از سوالات پاسخ دهید و یادداشت‌برداری، الزامی نیست.

حفظ کردن جملات ساده

اشتباه چهارم آن است که تعدادی از جملات ساده و کلیشه‌ای را حفظ کنید و امیدوار باشید عین آنها را در آزمون واقعی استفاده کنید. بعضی مدرسان پیشنهاد می‌کنند تعدادی جمله آماده را حفظ کنید. این روش زمان‌بر است و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت و هیچ تضمینی نیست که جملات حفظ‌شده در عمل به کارتان آید. روش بهتر آن است که به جای خود جملات؛ قالب‌ها، الگوها و نحوه قرار دادن کلمات و واژگان را یاد بگیرید و تمرین کنید.

تمرکز زیاده از حد بر سوالات قبلی

تکیه زیاده از حد بر سوالات و متون قبلی، راهبرد هوشمندانه‌ای نیست و به احتمال زیاد فقط وقت گران‌بهای شما را تلف می‌کند. نکته مهم آن است که سوال و جواب‌های قبلی را بررسی کنید و بفهمید چرا با دیدن جواب‌ّها هم نمی‌توانید جزییات مطلب را درک کنید. به هر حال برای بررسی یا خلاصه‌برداری متون قبلی وقت نگذارید. خود را در معرض متون جدید قرار دهید.

بخش زیادی از موفقیت شما در آزمون تافل یا آزمون‌های مشابه به استفاده از راهبردهای درست در دوره آماده‌سازی مربوط می‌شود. با اجتناب از این ۵ نگرش اشتباه، شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانید.

 

ارسال نظر