|
کدخبر: 166080

راهکاری برای کاهش قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفـت: اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن جلوی افزایش قیمت در سال جاری را گرفته و به دلیل برقراری ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

راه و مسکن راهکاری برای کاهش قیمت مسکن

علیرضا پاک فطرت در رابطه با تاثیر اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن بر قیمت ملک در سال‌های آینده گفت: اجرای این طرح جلوی افزایش قیمت در سال جاری را گرفته و به دلیل برقراری ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت مسکن تا حدود ٢٠ درصد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن از تیر الی مرداد ماه سال جاری اجرا می‌شود، اضافه کرد: طرح جهش تولید مسکن، تکامل یافته مسکن مهر است و به نوعی ضعف‌های آن در خصوص مکان‌یابی و کیفیت ساخت بر طرف شده است.

وی افزود: قیمت پایین زمین برای ساخت مسکن یکی موضوعات بسیار مهمی است که در طرح جهش تولید و تامین مسکن مورد توجه قرار گرفته و تاثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت تمام شده خانه خواهد داشت و یقیناً این مهم برای انبوه سازان و تعاونی های مسکن بسیار مناسب است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دستگاه‌ها اجازه داده شده تا اراضی تحت تملک خود را آزاد کرده و به منظور ساخت مسکن، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و اگر هم تعاونی‌های خودشان توانایی ساخت داشتند، این کار انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ آهن و سیمان بر قیمت تمام شده مسکن بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مصالح ساختمانی نظیر سیمان و آهن و ورود دلالان به این حوزه مقرر شد با هدف کنترل بیشتر بر روی قیمت مصالح ساختمانی، این محصولات در بورس عرضه شود.

وی با انتقاد از خصوصی سازی کالاهای استراتژیک مانند آهن و سیمان توسط دولت، اظهار کرد: دولت به جای اینکه خدمات را خصوصی کند، کالاهای استراتژیک را خصوصی کرده که امری اشتباه است چرا که امکان نظارت بر قیمت آن را ندارد. از این رو مصالح ساختمانی از جمله بخش‌هایی است که دولت، دخل و تصرف چندانی نمی‌تواند در قیمت آن داشته باشد. البته قرار است وام‌هایی با سودهای متعارف به مصرف کنندگان مصالح ساختمانی داده شود.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها