|
کدخبر: 115875

قیمت آپارتمان در وحیدیه تهران

قیمت هر واحد نوساز در وحیدیه تهران بین ۱۸ تا ۲۷میلیون تومان برای هر متر مربع است. نرخ واحدهای قدیمی‌تر نیز بسته به سن بنا متفاوت است. برای رهن کامل نیز باید متری دو تا سه میلیون تومان پرداخت کرد.

راه و مسکن قیمت آپارتمان در وحیدیه تهران

وحیدیه محله‌ای با بافتی نسبتا قدیمی در شرق تهران و واقع در منطقه ۸ شهرداری است. این منطقه از لحاظ مسکن از بسیاری از مناطق تهران ارزان‌تر است اما با توجه به افزایش نرخ مسکن، خرید در این منطقه نیز از توان بسیاری از خانواده‌ها خارج است. طبق گفته کارشناسان مشاور املاک در وحیدیه، نرخ هر واحد نوساز در این محله بین ۱۸ تا ۲۷میلیون تومان است. واحدهای قدیمی‌تر نیز اغلب کمتر از ۱۱میلیون تومان نیستند.

یک کارشناس مشاور املاک در وحیدیه گفت: نرخ مسکن برای واحدهای نوساز در این منطقه نسبت به ابتدای سال افزایش داشته و از متری ۱۲ میلیون تومان به متری ۲۰میلیون تومان رسیده‌است و در میدان تسلیحات که از بهترین مناطق وحیدیه است، تا متری ۲۷میلیون تومان هم معامله می‌شود که حتی در متراژهای پایین این افزایش نرخ رقم قابل توجهی است و سبب کاهش قدرت خرید خانواده‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: بافت این محله نسبتا قدیمی است و واحدهای جدید که ساخته می‌شوند اصولا بین ۴۵ تا ۶۰متر هستند و واحدهای با متراژ بالا در این محله زیاد نیست. اما برای واحد با متراژ بالاتر می‌توان به یک واحد نوساز ۹۰متری در خیابان ولی‌زاده با متری ۲۰میلیون تومان برای هر متر مربع اشاره کرد. نرخ کل یک واحد ۱۲۹متری نوساز در خیابان رجبی نیز ۲میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان اعلام شده‌است. همچنین یک واحد آپارتمان نوساز و ۱۰۷متری در خیابان نبیئیان متری ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک اظهار کرد: حتی خرید واحدهای کوچک برای مردم سخت شده‌است. مثلا یک واحد نوساز و ۴۵متری در خیابان نبیئیان متری ۲۵میلیون تومان نرخ گذاشته ‌شده‌است که مجموعا یک میلیارد و میلیون تومان می‌شود یا یک واحد ۶۵متری نوساز در کوچه غزنوی متری ۱۸میلیون تومان نرخ دارد و این ارقام خانه‌دار شدن را برای مردم بسیار مشکل کرده‌است.

صاحب یکی از بنگاه‌ها در وحیدیه بیان کرد: این افزایش نرخ در واحدهای قدیمی نیز محسوس است. درحالیکه در بهمن ماه آپارتمان نوساز متری ۱۰میلیون تومان هم در وحیدیه معامله شد، اکنون یک واحد ۴۸متری که ۱۰سال از ساخت آن می‌گذرد، ۷۲۰میلیون تومان نرخ دارد که هر متر مربع آن ۱۵میلیون تومان است. همچنین یک واحد آپارتمان ۷۵متری و ۱۰سال ساخت، در کوچه شادمان متری ۱۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان و مجموعا یک میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان معامله شد. یک واحد ۹۳متری و ۹ سال ساخت در کوچه نجاری نیز متری ۱۹میلیون تومان نرخ دارد.

وی درباره رهن و اجاره گفت: رهن و اجاره در ماه‌های اخیر رکود شدیدی داشته‌است و بیشتر مستاجران مجبور به تحویل واحد شده‌اند. رهن کامل برای واحدهای قدیمی با امکانات کم و یا متوسط متری حدودا ۲میلیون تومان و برای واحدهای نوساز متری ۳میلیون تومان است. برای رهن کامل یک آپارتمان ۶۵متری و ۲۰سال ساخت در کوچه جلیلی باید ۱۲۰میلیون تومان پرداخت کرد و مبلغ مورد نیاز برای واحد نوساز مشابه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰میلیون تومان است.

این کارشناس مشاور املاک در پایان گفت: افزایش نرخ مسکن، وضعیت را هم برای ما و هم برای خریداران و حتی فروشندگان سخت کرده‌است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها