|
کدخبر: 188815

رییس احتمالی سازمان بورس چه کسی است؟

بنا بر اطلاعات رسیده به بازار چهار گزینه ریاست سازمان بورس مطرح هستند که باید دید کدامیک ریاست این سازمان را به دست خواهند گرفت.

با توجه به بزرگ شدن بازار سرمایه و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، انتخاب ریاست این سازمان در دولت سیزدهم به اندازه انتخاب رئیس بانک مرکزی دارای اهمیت است. سهامداران از دولت آقای رئیسی انتظار دارند که با رونق دادن بازار سرمایه، زیان وارد شده به بخش زیادی از سهامداران که در سال گذشته با ریزش قیمت سهم‌های اتفاق افتاد جبران شود.

همان گونه که گفته می‌شود تعدادی از وزرای دولت رئیسی از دولت نهم و دهم است، برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد رئیس بعدی سازمان بورس حاکی از این مورد دارد. از جمله گزینه‌های احتمالی که برای ریاست سازمان بورس مطرح است می‌توان به علی صالح آبادی اولین رئیس سازمان بورس اشاره کرد که در دولت نهم سکاندار سازمان بورس بود، علاوه بر آن محمد فطانت‌فر دومین رئیس سازمان بورس یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی برای این سمت است که توسط برخی از افراد مطرح می‌شود.

حسن امیری معاون رئیس سازمان بورس در دوران آقای شاپور محمدی گزینه احتمالی دیگری است که برای سازمان بورس عنوان شده علاوه بر آن برخی گمانه‌زنی‌ها از آقای قالیباف اصل نام می‌برند.

گفته می‌شود که انتخاب ریاست سازمان بورس در دولت سیزدهم با نظر و مشورت آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آقای فرزین معاون وزیر اقتصاد، شاپور محمدی رئیس سابق سازمان بورس و آقای طیب‌نیا وزیر سابق اقتصادی به شورای عالی بورس معرفی می‌شود.

آنچه در بالا به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست سازمان بورس گفته شود مجموع نظرات فعالان با سابقه بازار سرمایه و برخی از مسئولان سابق سازمان بورس می‌باشد. به نظر می‌رسد که اکثر این نظرات مبتنی بر حساس بودن بازار سرمایه و عدم پذیرش ریسک حاصل از ورود یک فرد جدید به ریاست این سازمان است.

منبع: بازار

ارسال نظر