|
کدخبر: 172441

پیش بینی مهم از قیمت دلار و وضعیت بورس در روزهای آتی

مولوی گفت: معتقدم قیمت دلار تحت تاثیر شدید مذاکرات وین است و اگر مذاکرات نتیجه مطولبی داشته باشد احتمالا دارد دلار قیمت پایین تر از ۲۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

بورس پیش بینی مهم از قیمت دلار و وضعیت بورس در روزهای آتی

پیمان مولوی کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص بازار سرمایه در سومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: در حقیقت افزایش نرخ ارز و رشد شاخص در بازار سرمایه به صورت مقطعی است چراکه برای سرمایه گذاری در بازار های مالی این سوال پیش می آید که آیا اثر عوامل بنیادی که با عث تغییر نرخ ارز ، سکه و بورس می شود ادامه دار است یا خیر؟ معتقدم قیمت دلار تحت تاثیر شدید مذاکرات وین است و اگر مذاکرات نتیجه مطولبی داشته باشد احتمالا دارد دلار قیمت پایین تر از ۲۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

او افزود: معتقدم رشد بازار سرمایه در این هفته متاثر از افزایش نرخ دلار نیست چراکه این امر به دلیل حذف دامنه نوسان و مثبت شدن آن است و نکته قابل توجه دیگر این است که به نظر می رسد با توجه به اینکه قیمت دلار عقب نشینی کرده بود بازار به حالت سطح تعادلی اولیه رسیده است گرچه اگر مجدد شاهد کاهش دلار در آینده باشیم ممکن است شاخص به سمت پایین تری در نمودار حرکت کند.

مولوی بیان کرد: در حال حاضر که شاخص در این هفته رشد داشته است تمامی سرمایه گذاران قصد ورود به بازار را دارند و معتقدم حقیقی ها اقدام به گرفتن بازده و کم کردن کردن زیان ها و سپس خروج از بازار می کنند. البته مصوبه ۱۶+۷ می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد اما به صوت مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: معتقدم بیشترین عاملی که در بازار سرمایه تاثیر دارد عوامل کلان اقتصادی است و این عوامل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود و به نظر می رسد شاخص حداقل کل طی ۴ هفته آینده بین کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۱۰۰ هزار واحد نوسان می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها