|
کدخبر: 159025

فروشندگان بورس دوباره فعال می‌شوند؟

بورس امروز هم از همان دقایق نخست سبزپوش شده است. به این ترتیب امروز شاهد سومین روز مثبت پیاپی در بازار سهام هستیم. اما نکته مهم معاملات امروز افزایش فروشنده‌ها است.

بورس فروشندگان بورس دوباره فعال می‌شوند؟

به طوری که شاخص‌ها تا حدی تحت فشار قرار گرفته‌اند و به سرعت دیروز رشد نمی‌کنند. در همین راستا می‌توان خاطر نشان کرد که شاخص کل بورس تهران تا ساعت ۱۰: ۱۵ با رشد ۱۵.۴ هزار واحدی (معادل ۱.۳ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم توانست ۰.۲ درصد به ارتفاع خود اضافه کند.

تقابل جدی خریداران و فروشندگان در بازار امروز منجر شده تا امروز هم معاملات در سطوح جالب توجهی باشد. به طوری که تا پایان ساعت اول بازار امروز، ارزش معاملات خرد به عدد جالب توجه ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در بین صنایع تا اینجای کار پالایشی‌ها، دارویی‌ها و خودروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، برکت و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را دارند.

حقیقی‌ها در بازار امروز همچنان فروشنده هستند. به طوری که تغییر مالکیت سهام طی ساعت اول معاملات حدود ۲۳۵ میلیارد تومان از حقیقی به حقوقی بوده است. باید دید بورس تا چه زمانی باید شرایط غیر رکودی داشته باشد تا اعتماد حقیقی‌ها دوباره جلب شود و در سمت خرید فعال شوند.

ارزش صف فروش‌های فروش امروز هم کمتر شده است و بعد از مدت‌ها به کمتر از ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در پایان ساعت اول معاملات امروز ۷۵ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که در این میان ۵۷ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مثبت بازار هم ۳ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش تنها ۱۱۰ میلیارد تومان همراهند.

منبع: بورسان

ارسال نظر