|
کدخبر: 145188

پیش بینی بازار بورس تا پایان سال

تاتایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه به نتیجه رسیدن واکسیناسیون برای ویروس کرونا است؛ زیرا اگر در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، میزان تجارت و صادرات و واردات در کشور با رونق همراه خواهد بود و این رونق، موجب افزایش تولید نیز خواهد شد.

بورس پیش بینی بازار بورس تا پایان سال

پیمان تاتایی، کارشناس بازار سرمایه، ضمن بیان این مطلب افزود: با افزایش تولید در کشور درآمد ملی نیز افزایش می یابد و همین تغییرات مثبت در اقتصاد، بر بورس نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 وی همچنین در خصوص وضعیت بازار سرمایه در دو ماهه پایان سال گفت: در حال حاضر به علت نوسان در حوزه های مختلفی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این بازار تاثیرگذار هستند پیش بینی دو ماهه آتی بازار بورس بسیار دشوار است. در این میان اگر نرخ دلار در کشور ثبات داشته و اعداد بودجه مشخص و بازار از میزان بودجه در بخش های مختلف مطلع شود، احتمالا یک بازار تحلیلی با عملکرد سنجیده را داریم که در آن به فروش ۹ ماهه شرکت ها توجه شده و دیگر با هیجان فعلی روبرو نخواهیم بود.

تاثیر انتخابات آمریکا بر بورس ایران

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از عواملی که تاثیر مستقیم در بورس دارد شروع به کار دولت جدید آمریکاست و سیاستی که در نحوه تعامل با ایران در نظر خواهد گرفت. ممکن است با دولت جدید آمریکا، به علت نبود سختگیری های زمان ترامپ برخی از کشورها راحت تر با ایران معامله کنند که همین امر موجب افزایش میزان فروش و صادرت شده و در مقابل تولید نیز افزایش پیدا خواهد کرد که همه این عوامل به طور مستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهند بود.

وی توضیح داد: البته برای دستیابی به این شرایط نیازمند اندکی زمان پس از شروع به کار رسمی رییس جمهور آمریکا خواهیم بود. علاوه بر آن اگر بانک مرکزی تصمیم به کاهش قیمت دلار بگیرد، شاید در کوتاه مدت موجب نوسانات منفی در بازار سرمایه باشیم اما در بلند مدت این اقدام مطمئنا با تاثیرات مثبت همراه خواهد شد.

تاتایی عنوان کرد: جدی تر شدن واکسن کرونا و استفاده از آن نیز یکی از عواملی است که می تواند بر قیمت های جهانی تاثیرگذار باشد و میزان صادرات، واردات و تعاملات اقتصادی در جهان را دستخوش تغییر کند. طبیعی است که با افزایش تقاضا درآمد نیز در کشور روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با اتمام کرونا بسیاری از مشاغل که در دوران شیوع این ویروس در رکود بوده اند، فعالیت خود را مجددا آغاز خواهند کرد. اغلب ارائه کنندگان خدمات در دروان شیوع ویروس کووید ۱۹ درآمدشان به صفر رسیده بود که همین امر در اقتصاد ایران مشکلات جدی ایجاد کرد. زیرا هم چرخه اقتصادی کشور کامل نبوده و هم بخش عمده ای از اقتصاد کشور ما را چنین مشاغلی در برگرفته اند.

به گفته تاتایی، سرنوشت نهایی FATF نیز یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر بازار سرمایه است؛ به طوری که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف آن را مشخص کند بر این بازار و عملکرد آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: تجربه سال های گذشته نشان داده که معمولا در ماه های پایانی سال، صنایعی همچون خرده فروشی، مواد غذایی و مواد شوینده و کالاهای مصرفی سال نو از اهمیت و تغییرات زیادی برخوردار بوده است؛ اما امسال به علت ادامه محدودیت های کرونایی نمی توان رفتار دقیق مصرف کنندگان را به راحتی پیش بینی و اعلام کرد که در ۲ ماه باقی مانده از سال کدام صنایع بورسی پر اهمیت تر خواهند بود.

منبع: بازار سرمایه ایران
  • شهرزادترنج ارسالی در

    دربورس ایران قیمتها دستوری است و ارتباطی بااین تحلیلها یاتولید ندارد مانندسال گذ شته وامسال

  • ناشناس ارسالی در

    جالبه شاخص۱۳۵۴ قیمتها واقعی در شاخص۱۱۵۰ کسی هم اعتراض نمیکنه

  • محمد ارسالی در

    خودتون و الاف کردین

  • ویلان ارسالی در

    برای مردم دیگه پولی باقی نمیماند که خرید انجام بده که تولید افزایش پیدا کنه واکس ن هم درایران باشد یا نباشد تاثیری ندارد اف ای تی اف هم حالا حالا ها کارداره دولت امریکا هم بیاید تاحل مشکل زمان میبرد بن ابراین علی میماند وحوضش

  • علی ارسالی در

    آهای مجلس
    آهای قوه قضاییه
    دو لت ما سر ما کلاه گذاشت
    پالایش را 10هزار تومن به ما فروخت با قول 30 درصد رشد در یکماه
    اما 4ماه گذشته و ما 3 0 درصد هم نابود شدیم
    خداااااااااا ااااااااا ناااااااااااااابودتااااااااان کند

  • صالح ارسالی در

    تحلیل خوبی بود

ارسال نظر