|
کدخبر: 231567

کاهش شدید قیمت سکه در راه است؟

مقاومت سکه در روز نزول دلار موجب شد که یکبار دیگر طی یک هفته اخیر حباب فلز گران بهای داخلی به محدوده ۵ درصدی نزدیک شود.

روز چهارشنبه سکه بازان با قدرت زیاد در برابر فشارهای نزولی مقاومت کردند و توانستند در نهایت حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی را حفظ کنند.

مقاومت سکه بازان در شرایطی صورت گرفت که دلار در بازار داخلی در مقطعی حتی حمایت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد. البته گفته می شود که با دست رفتن حمایت یاد شده در بازار ارز، سکه در بازار نقدی در محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. با این حال، در بازار اعتباری و فردایی، معامله گران بزرگ سکه رفتن این فلز گران بها به زیر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نپذیرفتند.

مقاومت سکه در روز نزول دلار موجب شد که یکبار دیگر طی یک هفته اخیر حباب فلز گران بهای داخلی به محدوده ۵ درصدی نزدیک شود. بار قبلی که حباب سکه به چنین محدوده ای رسید، افت نسبتا قابل توجهی برای فلز گران بهای داخلی رخ داد. در آن مقطع زمانی حمایت ۱۳ میلیون تومانی از دست رفت و ممکن است در روز جاری حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی سکه امامی از دست برود.

ارزش ذاتی سکه امامی با توجه به افت ادامه دار دلار تا محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین رفته است و در چنین شرایطی طبیعی است که برخی از معامله گران انتظار افت بیشتر  فلز گران بهای داخلی را داشته باشند. با این حال، برخی از فعالان باور دارند که تثبیت دلار بالای محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی مانع از افت بیشتر قیمت سکه خواهد شد.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر