|
کدخبر: 177549

اظهار نظر دژپسند درمورد استقراض دولت از بانک مرکزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از دغدغه دولت این بود که ناچار شود برای تامین مالی از بانک مرکزی استقراض کند یا فشار مالیاتی را افزایش دهد، اما با توجه به سابقه ۷ ساله دولت استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تلقی می‌شد، لذا دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد.

بانک و بیمه اظهار نظر دژپسند درمورد استقراض دولت از بانک مرکزی

 فرهاد دژپسند امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یا بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی بود، گفت: به لطف خداوند این سال به گونه‌ای مدیریت شد، که آنچه دشمن در مورد اقتصاد پیش بینی کرده بود،  محقق نشد.

وزیر امور اقتصادی و  دارایی اقزود: این مساله حاصل همگرایی و تعامل بخش دولتی و خصوصی و قوای حاکمیتی کشور است

وی بیان داشت: اینکه در سومین سال تحریم برخلاف خواسته طراحان تحریم‌ و باوجود کرونا و فشار اقتصادی رشد اقتصادی کشور مثبت شد.

دژپسند بیان داست: در حالی که صاحب‌نظران دستگاه‌های تخصصی پیش بینی کرده بودند، حداکثر صادرات ۲۷ میلیارد دلار باشد، اما صادرات به حدود ۳۵ میلیارد دلار رسید.

وی افزود: یکی از اهداف تحریم ایجاد مانع در مسیر تولید بود، اما واردات با اندک کاهش به ۳۸.۵ میلیارد دلار رسید.

وی افزود: یکی از دغدغه این بود که دولت ناچار شود برای تامین مالی از بانک مرکزی استقراض کند یا فشار مالیاتی را افزایش دهد اما با توجه به سابقه ۷ ساله دولت استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تلقی می‌شد، لذا دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها