|

توافق تاریخی تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان / نحوه محاسبه متناسب‌سازی حقوق اعلام شد

سازمان تأمین اجتماعی از توافق با کانون بازنشستگان برای افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۵ خبر داد و اعلام کرد: احکام جدید تا نیمه اول خرداد ماه صادر و گام سوم متناسب‌سازی بر اساس قانون برنامه هفتم اجرایی می‌شود.
اقتصاد کلان تامین-اجتماعی
فهرست محتوا

به اطلاع بازنشستگان و مستمری‌بگیران گرامی سازمان تأمین اجتماعی می‌رساند: پیرو جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۴۰۵/۲/۲۲) مابین سازمان تأمین اجتماعی و اعضای محترم هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، در خصوص نحوه افزایش سالیانه و گام سوم متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۵، مقرر گردید:

۱- سازمان ظرف حداکثر پنج روز کاری نسبت به تهیه پیشنهاد، اخذ تأیید هیئت مدیره و ارسال آن به دولت جهت تصویب اقدام و سپس در خصوص اخذ مصوبه پیگیری مستمر می‌نماید، به نحوی که حتی‌المقدور در نیمه اول خرداد ماه، مصوبه اخذ و بلافاصله نسبت به صدور احکام افزایش اقدام شود.

۲- میزان افزایش اصل مستمری مشمولین، مشابه مصوبه شورای عالی کار برای حداقل‌بگیران معادل ۶۰ درصد و سایر سطوح ۴۵ درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۱۵.۵۸۶.۴۷۱ ریال تعیین می‌گردد.

۳- متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران وفق جزء ۲ بند (ر) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت صورت می‌پذیرد، به نحوی که نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب گردد.

منبع: ایلنا
توافق تاریخی تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان / نحوه محاسبه متناسب‌سازی حقوق اعلام شد
کد خبر: ۷۰۷۴۳۴
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۸:۰۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۳
سلام یعنی اردیبهشت وخرداد هم باید حقوق 1404 سر کنیم و هزینه های زندگی 1405را با دلار 180هزار تومن و تورم 70درصد پرداخت کنیم معوقات حقوق فروردین و اردیبهشت و خرداد هم مثل چارسال و سنوات قبل تامین اجتماعی منابع را ار دولت بگیره تو بانک یا جاهای که اقتصادی هست بچرخونه و استفاده کنه و بعد دیکه تورم معوقات را خورد و بدرد نخورد به بازنشسته پرداخت کنه بخدا خدا را خوش نمیاد این سالخورده ها را این همه اذیت می کنند و حقوق خودشون را تو فروردین افزایش دادن
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار