|
کدخبر: 155798

افزایش ۱۱ درصدی تولید محصولات فولادی

میزان تولید شمش و محصولات فولادی کشور طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۱ درصد افزایش یافت.

معدن افزایش ۱۱ درصدی تولید محصولات فولادی

براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تن بود. میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تن بود.

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۸ درصدی طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۳ میلیون و ۶۸۷ هزار تن)، به ۲۵ میلیون و ۵۵۴ هزار تن رسید.

صادرات و واردات

بنا به این گزارش، طی ۱۰ ماهه امسال مجموع صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی به بیش از ۸.۱ میلیون تن رسید که از این میزان صادرات شمش «۵ میلیون و ۱۳۶ هزار تن»، محصولات فولادی «۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تن» و آهن اسفنجی «۶۶۶ هزار تن» بود. این رقم در مقایسه با رقم صادرات مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۸۲۱ هزار تن شمش، ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۸۸۶ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۱۲، ۲۰ و ۲۵ درصد کاهش داشت.

همچنین، از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۵ هزار تن «شمش» و ۸۰۰ هزار تن «انواع محصولات فولادی» وارد شد که در مقایسه با رقم وادرات مدت مشابه سال گذشته (۳ هزار تن شمش و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی)، به ترتیب ۶۷ و ۱۰۲ درصد افزایش یافت.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر