|
کدخبر: 322055

کلمپ تعمیراتی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

هنگامی که لوله های بزرگ استفاده شده در صنایع، دچار شکستگی یا آسیب می شوند اختلال زیادی در حوزه ی صنعتی مربوطه بوجود خواهد آمد. با این حال تعویض کامل لوله می تواند کاری زمان بر و بسیار هزینه بر باشد. در این صورت می توان بهترین راه حل را در نظر گرفت و آن هم استفاده از کلمپ تعمیراتی جهت تعمیر لوله ها است.

در این مقاله می خواهیم برای شما به صورت جامع هر آنچه لازم است در مورد کلمپ تعمیراتی بدانید را بیان کنیم. اگر از کاربرد و انواع کلمپ تعمیراتی و شیوه خرید آن ها اطلاعات کافی ندارید خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

شاید برای شما نیز سوال باشد که چگونه می توان لوله های بزرگی که در صنایع به کار برده می شوند را تعمیر کرد؟ آیا راهی جهت اجرای تعمیرات بر روی این لوله ها وجود دارد؟ چگونه می توان با استفاده از کلمپ تعمیراتی، شکستی این لوله ها را ترمیم کنیم؟ در این مقاله به تمام سوالات موجود در این حوزه پاسخ خواهیم داد.

کاربرد کلمپ تعمیراتی در صنایع مختلف

کلمپ تعمیراتی سازه ای است که با استفاده از آن می توان انواع شکستگی و ترکیدگی لوله ها را تعمیر کرد. این کلمپ بر حسب جنس و ساختار دارای انواع متفاوتی می باشد. به این گونه که برای تعمیر هر نوع لوله از کلمپ تعمیراتی بخصوصی استفاده می شود.

همانطور که می دانید جنس لوله های به کار رفته در صنایعی همچون آب، گاز، فاضلاب، نفت و غیره متفاوت است. حالا سوال اصلی این جاست، خرابی کدام نوع لوله ها را می توان با استفاده از کلمپ تعمیراتی اصلاح کنیم؟

لوله هایی که جنس آن ها از فولاد، چدن داکتیل، آزبست، پی وی سی پلی، پلی اتیلن، grap و استیل هستند را می توان با استفاده از کلمپ تعمیراتی تعمیر کرد. برای مثال وقتی لوله هایی که دارای جریان سیال هستند دچار نشتی شوند برای قطع نشتی استفاده از کلمپ تعمیراتی نشت بند می تواند با صرفه ترین راه حل باشد.

اندازه و نوع کلمپ تعمیراتی جهت تعمیر لوله به میزان شکستگی و آسیب لوله ها بستگی دارد. به طور کلی سه نوع کلمپ تعمیراتی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها شکستگی های لوله ها را ترمیم کرد.

کلمپ-تعمیراتی                                              

نمونه یک کلمپ تعمیراتی دو فک

انواع کلمپ های تعمیراتی جهت ترمیم شکستگی لوله ها

  1. کلمپ تعمیراتی تک فک

کلمپ های تعمیراتی تک فک در قطر های متفاوتی ساخته می شوند. در صورتی که میزان شکستگی و آسیب دیدگی زیاد نباشد استفاده از کلمپ تک فک ایده مناسبی خواهد بود. جهت تعمیر موقتی و یا دائمی لوله ها نیز از این نوع کلمپ استفاده می شود.

  1. کلمپ تعمیراتی دو فک

کلمپ دو فک مناسب تعمیر لوله هایی است که قطر آن ها بیش از ۲۵۰ میلی متر باشد. این کلمپ از دو تکه متشکل شده است که با استفاده از پیچ ها به یکدیگر متصل شده اند.

  1. کلمپ های تعمیراتی سه فک

این دسته از کلمپ ها سه تیکه ای هستند. تیکه ها با استفاده از واشر و پیچ های مخصوصی به یکدیگر وصل می شوند. این نوع کلمپ ها برای ترمیم شکستگی لوله هایی با قطر زیاد به کار می روند.

کلمپ-تعمیراتی۱

نمونه یک نوع کلمپ تک فک

مشخصات فنی کلمپ تعمیراتی

معمولا تمام  بدنه ی کلمپ های تعمیراتی را از جنس استیل می سازند. پیچ های بکار رفته جهت محکم سازی تکه ها نیز به روش فورمینگ ساخته می شوند. همچنین بر روی پیچ ها پوششی از جنس تفلون کار شده است.

حالا اگر قصد خرید کلمپ تعمیراتی استیل دارید بهتر است ابتدا نکاتی که برای شما بیان می کنیم را مطالعه کنید.

راهنمای خرید انواع کلمپ های تعمیراتی

برای اینکه از خرید کلمپ تعمیراتی رضایت کافی را داشته باشید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید. از آن جایی که کلمپ های تعمیراتی جهت بر طرف کردن شکستگی و ترکیدگی لوله ها استفاده می شوند می بایست از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

کلمپ-تعمیراتی۲

نمونه کلمپ تعمیراتی در حالت باز شده

توجه به قیمت کلمپ تعمیراتی، کیفیت جنس به کار رفته، طرز ساخت و غیره اهمیت بسیار زیادی دارد. خرید کلمپ از مراکز نامعتبر می تواند منجر به خسارت های مالی شود زیرا در صورت عدم وجود کیفیت مناسب علاوه بر هدر رفتن زمان و هزینه، شکستگی های لوله ها تعمیر نشود. در نتیجه ممکن است این شکستگی ها گسترش یابند و به فعالیت صنعت آسیب وارد کنند.

گروه صنعتی پلی صنعت پارس یکی از با تجربه ترین تامین گنندگان انواع کلمپ و ملزومات صنعتی می باشد. اگر می خواهید بهترین انواع کلمپ های تعمیراتی را در بالا ترین کیفیت خریداری کنید پلی صنعت پارس یکی از مطمئن ترین عرضه کننده ها خواهد بود.

گروه پلی صنعت پارس با ارائه ی بهترین مشاوره ها قبل از خرید، به شما کمک می کند با آگاهی کامل مناسب ترین کلمپ را خریداری نمایید.

پلی صنعت پارس با عرضه ی ملزومات صنعتی به سر تا سر ایران، کار را برای مشتریان خود آسان کرده است. کیفیت محصولات به صورت کاملا تضمین شده ارائه می شود. یکی از مهم ترین مزایای خرید از این مجموعه، امکان مرجوع کردن کالای خریداری شده می باشد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها