|
کدخبر: 120111

باحضور مدیرکل مالیاتی استان

دارایی و مالیات پاشنه آشیل رونق صنعت نجف آباد

جلسه بررسی مشکلات در حوزه امور مالیاتی شهرستان نجف آباد در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

صنعت دارایی و مالیات پاشنه آشیل رونق صنعت نجف آباد

در نشست مشترک مدیران سازمان دارایی اسنان اصفهان با صاحبان صنایع و صنوف شهرستان نجف آباد، بر ضرورت شفافیت و اطلاع رسانی صحیح و دقیق  مودیان دارایی تاکید  شد .

معاون  استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان  نجف آباد در این جلسه که با حضور  ابوترابی نماینده  مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی؛  بهروز مهدلو، مدیرکل  امور مالیاتی استان اصفهان؛ معاونین  فرماندار شهرستان؛  مظاهر سعیدی، معاون  مدیرکل امور مالیاتی استان و سرپرست اداره مالیاتی شهرستان نجف آباد؛ بخشداران  بخش های تابعه شهرستان؛  مهدی کارشناس، از امور مالیاتی شهرستان؛ مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان؛ روسای  اداره های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان؛ سایر مدعوین و نمایندگان هیات مدیره شهرک های صنعتی؛ صاحبان صنعت؛ تشکل های کشاورزی؛ نمایندگان صنوف؛ نظام پزشکی و نظام مهندسی ساختمان شهرستان و ...  برگزار شده بود،  مشکلات صنوف و صنایع در حوزه امور مالیاتی شهرستان بررسی شد.

در این نشست ابتدا ابوترابی، نماینده  مردم شهرستان نجف اباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم به حاضرین و تقدیر از فعالیت های مدبرانه  یوسفان در تصدی دفتر نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از ایشان تکریم و تقدیر نمودند و خبر از انتصاب  سلیمی به عنوان رئیس جدید دفتر منتخب مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی دادند.

 ابوترابی با بیان ضرورت رعایت عدالت مالیاتی، افزودن آنچه نگران کننده است نگاه سوگیرانه یا تبعیض آمیز کارگزاران در بحث وصول مطالبات و درآمدهای مالیاتی است که اگر برای این موضوع اقدامی صریح و روشن اتخاذ نگردد، می تواند تا حد بسیار زیادی نارضایتی عمومی را در برداشته باشد.

وی با بیان مبسوط شیوه تقنین قوانین در مجلس شورای اسلامی از حاضرین خواستند تا در صورت هرگونه پیشنهاد یا راهکار موثر در راستای شفاف تر ساختن اجرای قانون مالیات آنرا با ایشان در میان بگذارند تا نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به بازبینی، اصلاح یا ارائه قانونی موارد از طریق قوه مقننه آنرا دنبال نمایند.

 مجتبی راعی، معاون  استاندار  اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در ادامه این جلسه در سخنانی با آرزوی قبولی توسلات و سوگواری های حاضرین در آیین های عزاداری و رثاء شهادت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، حضور  مهدلو و هیات همراه را به شهرستان خیر مقدم گفت.

 وی حُسن انتصاب «حسن سلیمی» را به ایشان و نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تبریک و تهنیت عرض نمود.

فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای وصول مالیات بر مبنای اولویت ها و ضرورت ها و متناسب با نظام درآمدی مودیان از مردم شهرستان به عنوان سرآمدان انصاف، ایثار و صداقت نامبردند که در جلسات مختلف ستاد شهرستانی رفع موانع تولید و تسهیل آنچه تاکنون محرض گردیده همه گواه بر صداقت صاحبان مشاغل آزاد در اظهاراتشان و تبری ایشان از کژی و عدم صداقت بوده است.

رئیس  ستاد شهرستانی رفع موانع تولید و تسهیل، در ادامه ضمن تبیین موارد مورد درخواست کلیه مودیان مالیاتی شهرستان که در جلسات متمادی آن را احصاء و جمع بندی نموده بودند، به صورت جامع و به اجمال؛ از جمله: تسریع در فرآیند تکمیل و بهره برداری دفتر اداره امور مالیاتی شهرستان در بخش مهردشت؛ اعطای تفویض اختیارات گسترده تر به رئیس  اداره امور مالیاتی شهرستان جهت تسریع در اجرای ضوابط و گره گشایی از امور مودیان، نقصان و ضعف بارز در عدم اطلاع رسانی گسترده و روشن و به موقع از اجرایی شدن یا ابطال بخش نامه ها، آیین نامه ها، دستور العمل و ...، عدم اطلاع رسانی عمومی از وضع و اجرای مشوق های مالیاتی از طریق کانال های مختلف ارتباطاتی، عدم انسجام در قوانین اجرایی اداره های صمت و جهادکشاورزی با موازین وصول مالیات خصوصا در زمینه مشاغل مبتنی بر توسعه پایدار و اشتغالزا پایا، عدم رویکرد موثر تهاتر درآمد_  هزینه مودیانی که تسویه حساب ایشان منوط به پرداخت دستگاه ها یا سازمان ها یا نهادها و ادارات دولتی می باشد و اداره امور مالیاتی اصرار بر وصول مطالبات پیش از دریافت هزینه های ایشان از دولت دارد (مانند مودیان کلان تولیدات صنعتی یا خدمات، جامعه پزشکان و...)، گسترش اصل شفاف سازی میزان هزینه کرد مالیات خصوصا مالیات بر ارزش افزوده برای کلیه صنوف و تنویر افکار عمومی از این موضوع، ممانعت از دریافت مالیات مضاعف ازجمله برای قشر زحمتکش رانندگان ماشین های سنگین حمل و نقل، ممانعت از اطاله پاسخگویی به استعلامات از اداره امور مالیاتی شهرستان، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و ... اشاره نمودند و خواستار شدند تا با عنایت به اجرای قوانین جدید مالیاتی از سال ۱۳۹۸به این سو که در خود اظهاری مالیاتی اصل بر برائت مودی است از رد شدن فاکتورهای دارای کد اقتصادی مگر خلاف آن ثابت گردد، اعراض نمایند.

 در ادامه نمایندگان  صنوف مختلف از جمله نظام پزشکی، نظام مهندسی، شهرک های صنعتی، سنگبری ها، کشاورزان و ... براساس زمان تعیین شده توسط رئیس  جلسه به بیان مشکلات و دغدغه های عمومی خود پرداختند.

در پایان  مهدلو، ضمن تقدیر ازحسن نظر و همکاری صادقانه و کارگشایانه معاون  استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نماینده  مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از رویکرد شهرستان نجف آباد در برگزاری اینگونه از نشست ها به عنوان الگویی موفق و قابل تمجید یاد کردند..

 وی ضمن پاسخگویی به تک تک سئوالات مطرح شده در جلسه با تاکید بر این اصل که ما همواره در کنار شما هستیم نه در برابر شما، از اعلام آمادگی خود و مجموعه امور مالیاتی استان جهت نشست های آتی در شهرستان و پاسخگویی اقناع کننده در مورد سایر دغدغه ها و مشکلات خبر دادند.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه به تبیین رویکرد ملی وزارت اقتصاد و دارایی و خصوصا محوریت امور مالیاتی بر اصل برائت مودیان خبر داده و از مالیات ارزش افزوده به عنوان راهبرد شفافیت آفرین برای مقابله با فرارهای مالیاتی تبیین موضوع کردند.

در حاشیه ی این جلسه به رسم احترام از مسئولان محترم اداری و اجرایی شهرستان، «خادمان جهادی عرصه تولید»که در راه اعتلا و تحقق موثر شعار سال «جهش تولید» و گره گشایی بی شائبه در سطح شهرستان و استان نقش مبرز و تاثیرگزاری ایفا نموده اند و همواره یار و مددکار سایر تولید کنندگان خرد و کلان بوده اند با اهداء تندیس قدردانی صورت پذیرفت.

خبرنگار: آرزوخدایی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها