|
کدخبر: 224388

بدون دانستن این نکات در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه نکنید!

راه و مسکن بدون دانستن این نکات در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه نکنید!

خرید خانه در ترکیه موج جدیدی را در بین ایرانیان به وجود آورده که باعث شده است تا در آمارها، خرید خانه ایرانیان در ترکیه بالاترین میزان را به خود اختصاص دهد.

اما به دلیل استقبال ایرانیان از خرید ملک در ترکیه، افرادی برای این منظور اقدام به معرفی ملک می کنند که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای هموطنان مان و از دست رفتن سرمایه شان می شود. به همین دلیل در ادامه مهم ترین نکات خرید ملک در ترکیه را بیان می کنیم تا با آگاهی کامل بتوانید سرمایه گذاری مناسبی را داشته باشید.

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

اگر قصد سرمایه گذاری در سایر کشورها را دارید؛ می توانیم خرید ملک در ترکیه را به شما پیشنهاد دهیم. با توجه به رشد اقتصادی که کشور ترکیه در بین سایر کشورهای خاورمیانه دارد و همچنین وجود این کشور در دو قاره آسیا و اروپا می تواند موجب رشد سرمایه و بهبود کیفیت زندگی شما شود.

علاوه بر آن، با خرید خانه در ترکیه می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین اگر ملک خریداری شده بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد؛ شهروندی و پاسپورت ترکیه را نیز می توانید دریافت کرده و از حقوقی یکسان با سایر شهروندان ترک برخورد شوید.

نکات مهم برای خرید ملک در ترکیه

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید؛ ابتدا با قوانین و چگونگی فرآیند آن آشنا شوید.

تکینکو گروپ با توجه به سابقه ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه دارد؛ مهم ترین آیتم ها در خرید خانه را به شرح زیر به شما معرفی می کند.

  • قیمت خرید خانه در ترکیه
  • دریافت استعلام
  • بررسی ارزش خانه
  • عدم امکان فروش قبل از ۳ سال
  • عدم دریافت اجازه کار

قیمت خرید خانه در ترکیه

مهم ترین موضوع برای خرید ملک در کشور ترکیه این است که بدانید حداقل میزان لازم برای سرمایه گذاری در این کشور چقدر است.

برای خرید خانه هیچ محدودیت قیمتی وجود ندارد و می توانید با هر میزان سرمایه ای که دارید؛ اقدام به خرید خانه نمایید. اما همانطور که در مقاله افزایش میزان خرید ملک ایرانیان در ترکیه اشاره کردیم؛ خرید ملک بالای ۲۵۰ هزار دلار می تواند موجب شهروندی شما در ترکیه شود. اما کمتر از این میزان نیز برای شما اقامت سالانه ترکیه را به همراه خواهد داشت که بعد از گذشت۵ سال متوالی، می توانید اقدام به دریافت پاسپورت این کشور نمایید.

اما بر اساس تجربه ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه داریم؛ پیشنهاد می کنیم از خرید خانه هایی با قیمت پایین خودداری کنید. زیرا اینگونه از ملک ها مشکلاتی را به همراه دارد و اگر در آینده قصد فروش آنها را داشته باشید؛ موجب ایجاد ضرر و زیان مالی می شود.

دریافت استعلام

در صورتی که ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید؛ قبل از پرداخت هرگونه وجه ای، درباره وضعیت ملک مورد نظرتان استعلام نمایید تا بدهی بانکی، مشکل سند و... نداشته باشد.

به عنوان مثال، ممکن است ملک را به چند نفر فروخته باشند که در این صورت با استعلام متوجه این موضوع خواهید شد.

بررسی ارزش خانه

موضوعی که این روزها به شدت شاهد آن هستیم این است که برخی از مشاورین املاک از ناآگاهی خریداران سو استفاده کرده و ارزش ملک را بیشتر از میزان واقعی نشان می دهند.

بنابراین، ابتدا از میزان ارزش گذاری ملک اطمینان حاصل نمایید. همچنین اگر تصمیم به اخذ پاسپورت کشور ترکیه را دارید دقت نمایید که ملک خریداری شده به هیچ عنوان نباید کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد. در غیر اینصورت شهروندی به شما تعلق نخواهد گرفت. بعد از خریداری ملک و درخواست شهروندی، از سوی دولت ترکیه فردی برای کارشناسی به خانه مورد نظر می آید و اگر ارزش ملک کمتر از میران لازمه باشد؛ درخواست شما لغو می گردد.

ارزش-خانه

عدم امکان فروش قبل از ۳ سال

اگر اقدام به خرید خانه در ترکیه کرده اید و شهروندی این کشور را دریافت نموده اید؛ باید این موضوع را بدانید که امکان فروش ملک به افراد خارجی و تا قبل از گذشت ۳ سال از سرمایه گذاری، وجود ندارد.

همچنین در هنگام خرید خانه در ترکیه دقت کنید که ملک انتخابی شما تا ۳ دست به هیچ فرد خارجی فروخته نشده باشد.

عدم وجود اجازه کار

اگر به دلیل دریافت اجازه کار، قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید؛ باید بدانید که خرید ملک به شما اجازه کار را نمی دهد و برای این منظور باید به صورت جداگانه اجازه کار یا همان چالیشماایزین دریافت نمایید.

جمع بندی

یکی از شیوه های سرمایه گذاری خرید خانه در ترکیه است اما باید با افرادی مطمئن و کاربلد در این زمینه مشورت نمایید. مشاوره خرید خانه در ترکیه می تواند گزینه مناسبی قبل از اقدام به خرید ملک باشد.

امیدواریم با اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتوانید تجربه خوبی را از سرمایه گذاری در کشور ترکیه به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت https: //tekincogroup.com/city/%d۸%aa%d۸%b۱%da%a۹%db%۸c%d۹%۸۷/ مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر