|
کدخبر: 213627

شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن

ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای، شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن شامل زنان خودسرپرست، نخبگان علمی و افراد معلول جسمی را اعلام کرد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن به اطلاع می‌رساند محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجردهای فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آنها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدین مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتواهای غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منشتر می‌شود، توجهی نکنند.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر