|
کدخبر: 127274

اولتیماتوم آخر به متقاضیان مسکن ملی

پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی برای مرتبه سوم مهلت واریز وجه برای متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را تمدید و این زمان را ۳۰ مهرماه اعلام کرد، تعداد کسانی که افتتاح حساب انجام دادند ۱.۷ برابر شد؛ مسئولان وزارتخانه هشدار داده اند که در صورت عدم واریز وجه، متقاضیان اولیه به لیست جایگزین منتقل می شوند.

پس از تمدید مهلت واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ شهریورماه به ۳۰ مهرماه، حدود ۱۱۵ هزار نفر از متقاضیان افتتاح حساب کردند؛ این تعداد تا ۱۷ شهریورماه ۶۵ هزار نفر بود. بدین ترتیب از ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط تا کنون فقط ۱۱۵ هزار نفر افتتاح حساب داشته اند. وزارت راه و شهرسازی که پایان مهرماه را آخرین فرصت واریز وجه اعلام کرده هشدار داده است که متقاضیان واجد شرایط چنانچه به هر دلیلی منابع مدنظر را تامین نکنند از پروژه خارج و در لیست ذخیره آتی قرار می گیرند تا بتوان پروژه‌هایی را که آغاز شده و در حال انجام است با متقاضیان موثر ادامه داد.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: به نام هریک از متقاضیان واجد شرایط حسابی به نام خود آنها باز شده که این متقاضیان، وجوه اولیه طرح اقدام ملی را به حساب خود واریز می‌کنند. همچنین با توجه به پیشرفت پروژه از حساب متقاضی به حساب سازنده واریز می‌شود.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان آورده ای است که تاکنون متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب خود واریز کرده‌اند. گفته می شود آورده اولیه هر متقاضی در بیشتر مناطق کشور حدود ۴۰ میلیون تومان است.

قیمت هر متر مربع مسکن ملی بر اساس موقعیت، متراژ و امکانات در مناطق مختلف کشور بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان اعلام شده و هنوز با وجود نوسانات نرخ مصالح ساختمانی، قیمت تغییر نکرده است. بجز آورده متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان وام هم با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله به هر واحد تعلق می گیرد.

مبلغ ماهانه هر قسط در روش ساده یک میلیون و ۸۰۱ هزار تومان و سود آن ۱۱۶ میلیون تومان است. در روش بازپرداخت پلکانی مبلغ قسط در سال اول ماهانه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است که در سال دهم به ماهانه ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. میزان سود تسهیلات در این روش پرداخت حدود ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

روز گذشته ۱۵ مهر ماه، نشست بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در استان‌های سراسر کشور به ریاست محمودزاده - معاون مسکن و ساختمان و با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، بازآفرینی شهری، و معماری و شهرسازی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده بانک مسکن در ساختمان دادمان با استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد. در این جلسه، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور و همچنین برخی از شهرداران برای ارایه مشکلات و روند پیشرفت کار و همچنین تحلیل راهکار و تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی حضور داشتند و به ارایه نقطه‌نظرات خود پرداختند. البته میانگین پیشرفت کل کشور هنوز مشخص نشده است.

 

 

منبع: ايسنا
  • محمود ارسالی در

    این مسکن ملی همش الکیه و یک ترفندیه از د ولت برای جمع کردن پول مردم برای جبران ذر ه ای از کسری بودجه اش. من خودم برای پرند ثبت نام کردم ولی بعد که تحقیق کردم و فه میدم واقعیت این مسکن ملی چیه از طریق سای تش انصراف قطعی دادم ولی هنوز میبینم که ب از هم برام اس ام اس میاد و ازم میخواد بر ای تکمیل پرونده و پرداخت پول هر چه سریعت ر اقدام کنم و تهدید کرده در صورت تاخیر ب یشتر عواقب بعدیش به عهده خودتونه!

    • علی ارسالی در

      هیچکسی دیگه به اینها اعتماد نداره.
      کثافتها ایراد به طرح مسکن مهر میگرفتند و در مناظره ها میگفتند این طرح موجب نابو دی بازار مسکن شده حالا جفت پاهاشون توو گ ل گیر کرده همون مسکن های مهر را نمیتونن تکمیل کنن و بنام مسکن ملی دست خلق الله ب دند

  • ایرانی ارسالی در

    مسئولین محترم باچه درآمدی پول تهیه کنیم چه جوری این قسط های سنگین راپرداخت کنیم. به خداقسم فکری به حال ماجوانان بیکاروبی خانه برداریدثواب میکنید.

    • جواد ارسالی در

      اگر اینا میخواستن کاری بکنن که وضع مملکت این نبود! یعنی شما اینقدر امیدواری که ب ازم دست به دامن اینها شدی!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    مسؤلان محترم که غرق در رفا ونعمت هستین. کسی که ب مسکن ملی ثبت میکنه بزور می‌تواند ازپس مخارج سنگین خانواده بیایند. برا تامین رفا حال خانواده دوچار مشکل هستن. دربعضی شرایط درروز ب یک وعده غذا می مانند. حالا بااین وضعیت اقتصادی چطوری ماهی 1800 هزار تومن وام پرداخت کنند. من شخصا خودم سالی 20 میلیون درآمد ندارم بخوریم. حالا بیام 20 میلیون قسط پرداخت کنم

ارسال نظر